Vad är nytt i pepparkakan original.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av senar, 9 maj 2011.

1. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tänkte vi kunde ha en egen tråd för oss som kör samsung stock rom. Vad är nytt, bra och dåligt.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nog för att ingen skrivit i tråden ännu, men vad var det för fel på den tråden jag startade igår? ;)

3. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Sorry, såg den inte. Lås tråden om ni vill.
    Tänkte mest att det va tröttsamt att läsa om alla som har problem med sina custom roms. Det tar över varenda tråd.

Jakay gillar detta.
  4. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

jag har custom rom och jag tycker det funkar jätte bra!

5. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag tror inte användbarheten hos custom roms var det han ifrågasatte eller klagade på utan att trådar om just dessa roms fyller upp stora delar av förstasidan av galaxy s-delen

6. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag vet precis vad som är nytt i 2.3.3, både första tillbakadragna och andra:
    Appar hänger sig och suger plötsligt ut hela batteriet. Är det inte GPS-relaterade appar, så är det plötsligt något annat. Just nu: Whatsapp har fått spel för första gången i livet på min telefon. När jag lade ifrån mig luren drog den lika mycket som om jag hade haft på 100 % skärm och surfat på wifi samtidigt.

Ganska tröttsamt att inte kunna lita på någon app, utan att man måste gå igenom och stänga via programhanteraren hela tiden.

7. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Du måste ju ha haft världens otur när du valde din galaxy s, på dina inlägg verkar det som du har extreeemt dålig batteritid, wifi, force closes och helt paj GPS.
    Antingen har du fått en riktigt dålig telefon, eller så vet jag inte vad

8. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Nja, jag vet inte. Jag kanske har för höga krav.

Batteritiden är oftast helt ok i viloläge (mycket bra t.o.m. om inget hängt sig), och, som jag tycker, lite för hög när man är aktiv (har då inte jämfört med andra IRL). Jag hade lite problem när jag hade 2.2.1 men det verkade lösa sig när jag tog bort vissa appar och "ställde in vissa saker inne i vissa appar" och inte bara fokuserade på vanliga synk o.s.v.

Force closes har jag bara haft på något program som jag tror blev inkompatibelt med 2.3.3, annars har jag inte haft sådana problem. Den har inte startat om sig av sig själv, inte låst sig mer än en gång när jag hade för många launchers som jag skuttade mellan, och inget jobbigt har hänt vid uppdateringar, så där är ju inga större problem.

GPS:en fungerar så att den låser bra nu, men den följer ju inte med ok när man rör sig, reagerar för sakta, och kompassen är konstig. Har inte testat fullt ut efter 2.3.3, anar att kompassen kan vara bättre. Min telefon hörde till de där första med hårdvarufelet på GPS-kontakten. Jag jämför med sonens Galaxy 5, och den har klart bättre GPS. Många som har samma problem som jag, eller ännu värre.

Men det som hänt nu med 2.3.3 att appar och funktioner hänger sig och suger ut batteriet är inte precis kul. GPS-batteriutsugningen verkar tack och lov borta, och jag får verkligen hoppas att det var en engångsgrej som händer idag, att whatsapp verkar ha fått spel. Och så var det någon grej med facebookappen som slutade fungera. Det laddas inga ställen när man ska checka in, trots att GPS:en låser snabbt. Det blev så direkt vid senaste uppdatering. Fungerade timman före.

Jag köpte min begagnad, så kanske förra ägaren tyckte att den var kass.

9. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Verkar vara som att du har problem med vissa appar som drar ström, kanske får leta andra appar istället?

Jag har haft problem med batteritiden till o från, efter att ha "småladdat" när det varit halvfullt för mycket. HAr dock löst sig genom att dragit det heeelt slut, sen laddat (med telefonen avstängd) över natten, då funkar det som innan igen.

Min upplevelse av JVH är bättre batteritid än tidigare, men bara haft sen i förrgår så är lite tidigt o säga. GPS är okej, men absolut ingen millimeterprecision, hamnar på "fel" sida gata ibland när jag går men funkar bra nog för att använda och är rätt snabb.

Misstänker att det finns måndagsexemplar därute, speciellt vad gäller gps, gäller som alltid att ha lite tur

10. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja, jo, jag har ju bytt vissa appar när jag misstänkt dem. Men Whatsapp som krånglade idag har jag haft sedan luren var ny, utan problem. Och de jag känner har den också utan problem. Jag hoppas verkligen att det är något tillfälligt problem. Får väl starta om.

Jag tror inte jag har det batteriproblem du beskriver, för allt är ok utom när någon app eller funktion låser sig, eller att den verkar dra lite väl mycket vid aktivitet. Men vid vila drar den ju ingenting nästan om inget hängt sig. Just nu har batteriet stått helt still sedan jag skrev här 20:55.

Att min GPS är långsam verkar lite konstigt om din är snabb nu. Det borde väl inte vara ett hårdvarufel, utan känns mer mjukvarufel. Särskilt som den var ok innan 2.2.1 (men efter hårdvarufixen då förstås). men jag har som sagt inte testat helt noga sedan senaste. Ska gå ut med hunden nu, så jag passar på att kolla lite.

EDIT: Inne igen efter kort kisspromenad med hund. Testade GPS:en. Den verkar helt oförändrad jämfört med förra 2.2.3. Låser fort och bra, men reagerar långsammare än en snigel. Kompassen fungerar också lika illa. Raderade GPS-data, men ingen skillnad alls.

Synd, eftersom GPS:en faktiskt fungerade fint med 2.2 efter jag fixade kontakten. Och det är nog inte där skon klämmer nu, för den låser snabbt och bra och ser finfint ut på GPS-test.

Last edited: 9 maj 2011
  11. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag fick faktiskt ett problem här om dagen. Hade fullt batteri och sen 1 timme senare va det tomt! 2.2.1 custom rom men ja.. Samma problem som med 2.3

12. Ankan_77

Ankan_77 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här. Sedan jag uppgraderade till 2.3.3 har jag vid två tillfällen gått från fulladdat till zero på 1 timme. Däremellan kan den nästan hålla 2 dagar. Antar att något hängt sig. Kollar man statsen så är de operativet som dragit nästan allt.

13. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vad är det för skillnad nu på den nya 2.3 som finns via keis nu då ?

Vill ju gärna ha det senaste men vill veta om den är stabil först! :D

14. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

JVH (den senaste officiella) är som JVB (den förra 2.3.3:an som drogs tillbaka) men har fixats på flera punkter. Jag rekommenderar att du uppdaterar till JVH :)

15. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min batteritid har bara blivit bättre och bättre sedan jag köpte den i höstas. Från ca 10h till nått som börjar närma sig 40h med ganska hård och varierad anv. Har aldrig varit då noga med 100% regeln vid uppdat. Det tar ett tag innan blir som det ska men denna gång kan det bli riktigt bra verkar det som.
    Kamerans autofocus e bättre och snabbare tycker jag. Nu behöver man inte peka för att få fokus -skönt!
    Då jag bor i en liten lägenhet är det svårt att utvärdera wifi mottagningen men 3g tycker jag e lite instabilare.
    Även telefonen e lite instabilare. Tidigare när man i vissa spel fick "frantvingad stängning" och det vibrerade verkar vara borta. Däremot när jag spelar poket empires har den flera gånger hängt sig (men inte alltid delt o hållet).

16. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Dessutom e den ju mycket snabbare. Nu känns den som det va tänkt. Beror delvis på att jag stängt av fönsteanimationerna...
    Webbläsaren har jag inte hunit utvärdera tillräckligt än men scrollningen e horribel iaf. Hur kan man bygga in ett stopp?!