Vad är "tillgänglighet"?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av korikou, 11 feb 2011.

1. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Vi har en rubrik i inställningar som heter "Tillgänglighet"

Under den har jag Tillgänglighetstjänster:
    NoLED

Strömknapp

Båda dessa är urbockade. Även den översta, Tillgänglighet, är urbockad. Har sökt mig tokig på vad det här är för något? Någon som har bättre koll? Verkar inte finnas i forumet heller?

2. xiph

xiph Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bockar du i strömknapp så kan du avsluta samtal med den.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 238

MINA ENHETER

Tillgänglighet finns på den HTC jag har framför mig just nu också, men däremot inga val under den. Försöker jag gå in där får jag en fråga om jag vill installera en skärmläsare. Så jag antar att det är tänkt för handikapphjälpmedel. Skärmläsare för de som ser dåligt t.ex.

4. muffmaster

muffmaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

En googling på "noled" och ta-daa, första träffen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=730692

NoLed är en app som visar en liten prick på din skärm när den är låst och avstängd, för att visa om du har missade samtal/sms osv.
    Själv föredrar jag BLN, vilket gör så att touch-knapparna lyser. Fått för mej att det ska dra mindre batteri + att det ser snyggare ut ;)

Vad gäller "Strömknapp" så står det ju en förklaring där. Dvs att du kan avsluta samtal med hjälp av strömknappen på sidan.

5. korikou

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Höhö jooorå sirru, jag har ju installerat NoLED så riktigt så senil är jag inte ;) Jag förstår bara inte vad den gör under "Tillgänglighet" Är det bara jag eller känns våra Galaxy S ibland bristfälligt översatta? Fulaste är att visa namn på apps (även förinstallerade) inte fyller en rad utan blir typ

Inställninga
    r

Classy. Ska kolla upp BLN, tycker det är bra med LED (fattar inte att de släppte galaxy s utan LED eller blixt) så tack! :)

6. muffmaster

muffmaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nä, inte helt logiskt att NoLED hamnar där...

Tycker översättningarna är helt ok faktiskt, jämfört med andra lurar jag haft.
    Har inte sett radbrytningar nånstans på min dock. Kan det vara så att du har något teckensnitt som är så stort så att det blir så? Test nån annan font alltså?

Ja, BLN är nice. Men då måste du köra med en kernel som stödjer det, t.ex Speedmod.

7. korikou

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Har för mig nu när jag tänker efter att det faktiskt kan vara något med handikappgrejer. Har inte iPhone också Tillgänglighet om jag inte minns fel - inte säker. Tror det var där man kunde få konstiga färger på skärmen och allting uppläst. Har googlat på Samsungs tillgänglighet men inget bra svar.

Nej använder originalteckensnittet så lite lustigt är det. Hm.

Okej ;) Har inte riktigt kommit så långt, inga problem att köra jailbreak när jag hade iPhone men har inte riktigt hittat någon anledning till att köra roots och kernels och alltsånt på galaxyn. Men tack ändå!