Vad använder du din smartklocka till?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av manola1027, 19 maj 2014.

  1. manola1027

    manola1027 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    585
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vad gör du med din smartklocka? Skulle du klara dig utan den eller har den blivit en nödvändighet? Vilken har du?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag har en Sony smartwatch 2. Har väl haft den ca en månad nu. Är inte van vid klockor alls sen tidigare och har väl fortfarande inte riktigt vant mig vid att ha en ;-). Använder min telefon i jobbet och har en jäkla massa inkommande samtal varje dag. Med klockan slipper jag ta upp telefonen varje gång det ringer då jag ser vem som ringer på den. Kan ju även avvisa, svara eller tysta ringsignalen direkt från klockan vid behov. Har även laddat ner en extension där man via klockan kan ändra ringsignalläget på telefonen. Kör dessutom bt headset och med klockans hjälp behöver jag ju nästan aldrig ta upp telefonen. Smidigt också att kunna se alla notifieringar i klockan såsom mail, gmail,sms och Hangouts.
    Det enda jag riktigt saknar i klockan är Truecaller, fungerade det vore det fulländat. Jag är riktigt nöjd med mitt köp och kommer nästan garanterat byta upp mig till en moto 360 om o när den kommer då den ser snyggare ut som klocka.


    Skickat från Tapatalk 2
     
  3. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Har första generationens smartwatch, fick den av en kompis som vunnit. Inget jag skulle köpa.

    MEN! Den var otroligt praktisk när vibratorn på telefonen hade gett upp! Slapp missa samtal.

    Använde den för tre saker:
    • Klocka
    • Hantera samtal
    • Hålla reda på telefonen (vibrerade när den tappade kontakten, slapp glömma den i bilen, hemma, osv...)

    Ser fram emot vad Android Wear har att erbjuda!