Vad används google currents till?

Diskussion i 'Applikationer' startad av monty, 25 feb 2012.

1. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Och varför tar den upp över 60Mb? Den har lagt över 50mb på minneskortet fast jag aldrig har använt den. Kan man ta bort den?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Bifogade filer:

2. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Tror att du kan köpa tidningar och böcker genom den.

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Currents har så vitt jag vet inte gjorts tillgänglig i vår del av världen än. Måhända från AOKP:s gapps.zip? Det är hur som helst fritt fram att ta bort den.

https://market.android.com/details?id=com.google.android.apps.currents

4. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Som sagt, plockar ned bloggar mm i "tidningsformat". Allt lagras även på enheten så man kan läsa offline. Troligtvis har Currents sparat ned de publikationer som ligger default.

5. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hur lyckades du tag på Google Currents utan att installera den själv? Som sagt, den är inte släppt i vår del av världen än. Följer den med GN som säljs i Europa?

Det är kort och gott en RSS-reader. Mer polerad och snyggare än Google Reader. Du kan lägga till egna nyhetsflöden eller läsa de som skickas med.
    Jag förmodar att anledningen de inte släppt den i Sverige/Europa än är att de inte kommit överens med tidningar, magasin etc här än(de flöden som följer med är mkt snyggare gjorda och anpassade bättre än de man kan adda själv så de vill nog inte lansera en ofärdig produkt här).

Jag har testat den, men tycker den var på tok för slö med att synca. Den verkar ladda ned hela hemsidor och har man ett gäng flöden så tar det TID. Står och tuggar och drar ström hur länge som helst så jag gick tillbaks till pulse och taptu.
    Annars var det riktigt snyggt och jag kan tänka mig gå tillbaks om de fixar syncningen.

6. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Jag gick från puls till currents och jag är nöjd. Jag använder den som rss läsare mer eller mindre. Fördelen är att jag kan dynga flödena på morgonen sedan läsa det offline på jobbet. Jag harar dock det vita temat. Extra jobbigt när man vill läsa i mörker. Sedan hade ett svart tema varit bra tillsammans med min samoled.

7. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tack för svaren.