Vad betyder denna speaker/högtalare/mic. ikonen i aktivitetsfältet?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Rickardo, 12 sept 2016.

1. Rickardo

Rickardo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Denna ikon mellan gmail och swish som ser ut som en speaker/högtalare/ kommer upp då och då och sen försvinner den. Drar jag ner aktivitetsfältet så försvinner det något och likaså efter en stund ikonen.

Mvh

Bifogade filer:

2. Karmeck

Karmeck Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Kan vara så att du har högtalar telefon på.

3. Rickardo

Rickardo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Nope. Ikke d ne. Ringer ofta med högtalaren på. En annan ikon/symbol då, lika för Headset. Kollade notis fältet när den poppa upp vid en samtal. Fick då se med mina egna ögon. Drar ner rullgardinen och allt såg normalt ut förutom att det va en notis om appen Z Camera som inte hade nåt med nåt å göra med. Ingen uppdate eller dylikt. Kan d vara så att om både parterna har samma(vissa) appar installerade som t.ex Z Camera. Ta selfies, prata video? Varför jag frågar är att telefonen har varit i händerna på en rätt så snillig it-kille under en halv kort stund, några ggr kanske. Måste höra mer om det här. Hur som. Försöker bara ta reda på vad det handlar om. Om det bara är Något obetydligt eller inte. Personens i fråga är inte alls teknisk lagd men tyckte det var väldigt märkligt och konstigt att den symbolen dök upp vid vissa samtal. Min tanke gick till att det är nå skit inlagt för å spåna på personen. Drog ner 360 security och sökte genom mobilen efter skadlig kod, programvara men inget hot hittades. Kan va paranoida tankar från min sida men det kom från personen själv som tyckte det va jävligt konstigt med den symbolen vid samtal. Framme ett tag sen försvinner den. Poff. Folie hatten på och micra telefonen.

4. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ficklampa?

5. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det ser mer ut som en ficklamps-ikon, men varför den skulle dyka upp vette tusan...