Vad bör jag tänka på innan användning?

Diskussion i 'Magic' startad av Dellblod, 19 okt 2009.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Har precis fått hem min Magic (köpte "Vodafone" modellen från Tyskland) och jag undrar om det är något viktigt som jag bör göra innan jag börjar använda telefonen? (Har inte använt mobilen än, väntar på BT ds980 ).

Hade för mig att det skulle vara bra att göra en backup (varför?), räcker det inte bara med återställning till fabriksinställningar? (kan man göra det på magic?)

Skriv gärna till lite tips och trix.

Tack
    David

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Du behöver inte tänka på så mycket, konfigurera 3g och mms så du har det klart, sen är det bara att leka, flytta runt ikonerna, gör som du själv vill ha det, ge dig in på market och leta reda på te x handcent sms för lite schysstare sms hantering etc.

Sen när du tröttnat på orginal GUI't kan du ju snegla lite på att prova andra custom mods. Själv var jag nöjd med orginal romen men jag provade Cyanogen för att jag var nyfiken ;)

Glöm bara inte bort att ha ett abbonemang med datatrafik. Själv har jag 1gb i månaden och har aldrig lyckats använda mer än 400 MB som mest. så "unlimited" kan vara lite overkill om man inte lyssnar på spotify eller massor av youtube varje dag såklart.

3. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Är det någon som har kunnat testa Sony Ericsson HBH-DS980 till Magic? (hur bra är ljudet?) . Valen står mellan ds980 eller en 3.5mm adapter + valfrialurar, men jag är rädd för att använda miniusb då dem är väldigt känsliga (hade sönder min diamond genom detta.)

Vad tycker ni?

4. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har en precis likadan lur som dig som jag köpte i sommras. Använda den kan du göra på en gång, borde inte vara några problem alls. Har dock några tips:
    Har du begränsad data-användning så skulle jag byta rom. Jag körde orginalrommen ett tag men den drog minst 30 MB om dagen. Jag vet inte hur det gick till. Jag skulle byta SPL, recovery och rom till tillexempel denna:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=538645
    Den kör jag just nu. Är mycket snabbare än orginalrommen. Batteritiden är otroligt mycket bättre.

5. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Heinrisch :

Jag vågar inte riktigt använda ROM, eftersom jag har läst att ganska många inte har kunnat återställa sina telefoner efter det, dels även att jag inte vet något om det hela.

Låt oss säga att jag ändrar ROM, vad är det jag gör? Kan man återställa tillbaka telefonen, utan att man tar en stor risk att telefonen inte längre går att starta?

Eftersom min telefon är från den Tyska Vodafone, så vet jag inte riktigt hur det är med garantin? (alla säger att garantin är 24/m worldwide, stämmer detta?)

Vad menar du med recovery, är det något man sparar på datorn?
    Skulle även vilja ha tips på bra/billigt surfpaket hos någon operatör? (kommer inte att ladda ner så mycket).

6. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om du läser på innan om hur man gör för att byta rom så är chansen extremt liten, skulle vilja säga obefintlig, att telefonen inte skulle starta efteråt.
    Jag läste på via denna guide: http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=HTC_Sapphire_Hacking
    Det går att återställa telefonen om du gör en backup innan.
    Jag vet inte riktigt hur garantin gäller men jag tror det är svårt att utnyttja den från sverige.

7. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Någon som kan rekommendera ett bra surfpaket för mig som inte ska använda det så mycket, förutom att ladda ner några apps ibland osv?

En annan fråga är följande, vad gör jag om jag vill återställa telefonen till fabriksinställningarna (dvs ren återställning)