Vad drar egentligen mer ström? Wifi eller...

Diskussion i 'Hero' startad av _z_, 4 okt 2009.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har alltid tagit för givet att WiFi drar mer ström än 3g/H men hur är det egentligen med det?

2. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Såg ett ett föredrag av google där dom pratade mycket om strömförbrukning. Du har helt rätt att wifi drar mer, men i och med att du även får ner din data mycket snabbare lönar det sig att tanka den över wifi. Jag vet inte vad förutsättningarna var under testet men det va det google kom fram till iaf.

3. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Där är lite lustigt.. För på min Magic har jag kommit upp i 500 kbps på 3G/HDSPA, men med WiFi har telefonen aldrig orkat med mer än 330 kbps.

Så det är väl inte helt självklart vad som är bäst. Men har du turbo-3g och flat-rate så slipper du egentligen alls att använda wifi-anslutningen enligt min bedömning. Det drar ändå mer kräm att ha både telefon-del och wifi igång, än att bara ha telefon-delen igång. Stänger du av telefon och bara kör på wifi så kan det hända att batteriet orkar längre...

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Samma här att hastigheten på H blir högre än WiFi men hemma kör jag WiFi för att telefonen annars ligger och växlar mellan H/3g/E hela tiden.

Last edited: 4 okt 2009