Vad FAN är fel med WiFi?

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av fprick, 28 aug 2011.

1. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är riktigt arg nu, provat allt som går. Provat andra nätverk, men går aldrig.

Står att jag är ansluten, får ut 56Mbit från min 100Mbit trådlösa lina, och att signalstyrkan är utmärkt.

Men ändå går det aldrig? Ibland fungerar det i några minuter, men slutar helt plötsligt utan någon som helst anledning. Riktig jävla skitmobil.
    Göra slut på sin datamängd på 3G är ju inte heller så jävla kul, eller att man måste betala 100spänn extra per månad bara för att kunna leka med mobilen överallt. Behöver egentligen bara 3G till att ladda mina spellistor på Subsonic och lite annat.

Hur fixar man WiFi-problemet?

Ska köpa en Apple-telefon nästa gång alltså. Slipper man jobbiga jävla problem.

2. Dibbe75

Dibbe75 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad har du för router? Mitt wlan funkar då alltid här hemma, har aldrig kopplat ner från mobilen!... sen kommer jag inte upp i närheten av 100mbit trots en n-router. Fast det har jag aldrig gjort med någon trådlös enhet heller.

Men köp du en I-Phone... dom krånglar visst aldrig

3. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    I 9 av 10 fall när det strular med sådant för mig är det routern som strular, är det att du tappar anslutningen medan du använder den aktivt eller är det då den är uppkopplad men inte används just då?
    Är det fall 1 kan det vara mobilen, är det fall två är det troligen att mobilen (som många mobiler gör) sätter WiFi på viloläge vilket många routrar har problem med.

Det är även lättare att hjälpa dig ju mer info du ger om problemet, vad exakt du gör just då, vilken router, hur inställningarna är på telefonen, om du har någon batteri saver app eller liknande.

4. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag hade samma fel, Wifi dog HELA djävla tiden.. Kunde fungera i någon minut för att sedan bara dö.. Jag ändrade en inställning i telefonen så att den inte ska koppla ifrån. Efter jag gjorde det så upphörde mina problem och nu fungerar wifi felfritt.

Jag bytte från iPhone och är relativt nöjd.. Känslan är lite som att byta från en Audi till en Skoda (med fler funktioner).. På min iPhone fungerade allt utan problem och kvalitetskänslan var klart bättre än på LGn, men med min LG så har jag större frihet.

Sent from my LG-P920 using Tapatalk

5. nicolasso

nicolasso Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Se till att WiFi-policyn är inställd på att den ALDRIG ska koppla ifrån. Det är en inställning man lätt missar och den kan vara ett satans gissel. WiFi -> iställningar -> avancerat (typ).

6. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Routern är det inte fel på. Använder trådlöst dygnet runt här på min server/mediaspelare.

Har även provat andra trådlösa nätverk med exakt samma problem.

Tack, ska prova det där med inställningar. Svårt att hitta men jag får kika runt lite.

Tack en gång! :)

EDIT: hittade nu så ska se

7. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Sa inte att det var fel på routern, bara att många routrar inte gillar hur telefoner hanterar WiFi, haft liknande strul här hemma med, med allt från Iphone, SE, HTC, LG m.m.

8. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har du haft strul med iphone också? Det har jag svårt att tänka mig.. ;)

9. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: