Fråga: Vad följer med i paketet?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Cubenga, 13 apr 2012.

1. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Heysan!

Har reserverat en Sony Xperia S och ska hämta den strax.

Jag är lite nyfiken på vad som medföljer i paketet? Medföljer ett fodral eller en väska till den? Skärmskydd?

Och, är det nått speciellt jag bör/ska tänka på när jag börjar använda den? Buggar, gula fläckar etc?

Har ej hittat nått på detta forum ang. detta.

Aja, tacksam för svar. Mvh

2. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Skärmskydd följer med, fodral och väska följer inte med.

Det första du borde göra är att kolla efter gula fläckar på skärmen vid användning, isåfall kan du DOA den så att du får en helt ny.

Rekommenderar dig att köpa ett annat skärmskydd, t.ex. Copter eller annat "bra" märke för det som följer med är inte så mycket att hänga i granen faktiskt.

Hoppas du blir nöjd med din Sony Xperia S!

3. Svamptastiskt

Svamptastiskt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror det är lite olika beroende på vart du köper den. Jag fick med skärmskydd och även ett fodral. Sen även en hdmi kabel till telefonen så man ska kunna koppla ihop den med tvn( tror detta är standard dock vart du en köper den )

Lycka till med nya telen och tror du kommer bli riktigt nöjd med den då det är en riktig höjdarlur enligt mig iallafall :)

4. Megalo

Megalo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Sen finns det även två st sk. Smart tags med i paketet.

Bra val av lur iaf

5. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Tack wMathy och Svamptastiskt för era svar.

Vart köpte ni era lurar? Själv ska jag hämta den på Elgiganten så hoppas dom har fodral till iaf.

Sen undrar jag hur det är med uppdateringar? Har sett på forumet att det har kommit ut 2 (?) uppdateringar? Version .69 och .73 om jag inte minns fel. Vad är skillnaden mellan dem?
    Iaf, enligt Elgiganten så har dom fått in en ny last av Sony Xperia S så kanske den är uppdaterad och deb gula fläcken är åtgärdad? Vad tror ni?

Och, att DOA telefonen... Vore det smartast att starta mobilen redan i affären och testa den lite?
    Eller måste mobilen stå på laddning i X antal timmar innan man kan använda den (Eller så funkar det inte nu för tiden med nya lurar ^^)?
    Så, om det är fel på den så kan jag direkt få ut ett nytt exemplar?

Tacksam för era tankar och svar. Mvh

6. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Ja just det :)... Nice jau. Tack för svaret.

7. Akibalo

Akibalo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag rev upp den ur kartongen i butik så fort jag fick den kollade över telefonen efter synliga skador eller glapp samt att skärmen var okej, säg det till säljare att du kommer kolla den så fort du betalat och om det är något så får dom byta ut den direkt, dvs om dom inte låter dig kolla på den innan du betalt :P

8. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Okej. Tackar för dina tips och råd. Ska ha det i åtanke.
    Mvh

9. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

.73 ska ge bättre batteritid, är väl lite diverse buggfixar skulle jag tro också.
    Allt är ju möjligt, min skickades ju när den kom och jag har inga gula fläckar så det är personer med otur som fått dessa gula fläckar tyvärr.

Du kan börja använda mobilen direkt, batteriet tar ingen skada av det eftersom det är en helt ny teknik jämfört med på gamla mobiler där man var tvungen att ladda batteriet i 24h innan användning första gången. :)

Cubenga gillar detta.
  10. Svamptastiskt

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min är köpt på bazula.se Det var billigast att köpa den där iallafall enligt prisjakt vid köptillfället. När det kommer till uppdateringarna tror jag den enda stora skillnaden är att batteritiden i standbyläge är bättre med .73 men har precis fått ner den så har inte hunnit testa den versionen nå vidare ingående :). Borde inte vara nått problem att testa den direkt i affären då telefonerna brukar vara fabriksladdade numera :)

11. Svamptastiskt

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att smarttagsen ingår verkar ju dock tyvärr skillja sig från var man köper den för jag fick inga :( Dock en hemskt bra lur utan dom så jag klarar mig :)

12. dallasen8

dallasen8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antar att smarttagsen är de här små röda man får. Vad är det för något egentligen? fattar inte vad man ska göra med dom.