Vad gäller för 3 Bredband plus?

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av dragontrumpetare, 22 aug 2012.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Alltså blev lite förvånad nu. Först märkte jag på mitt egna bredband plus abonnemang hos 3 att jag hade 30GB att surfa för per månad. Så jag ringde till 3 och fick då informationen att de hade skickat information att de ändrat villkoren för 3 Bredband plus eftersom det abonnemang inte längre går att nyteckna. Frågade då vad som var skillnanden,, eftersom jag aldrig fick detta meddelande.
    De svarade att det innebar samma pris per månad, fast de ökat det till 30GB data, men det var inte längre fritt. Så när datan tog slut, så var den helt enkelt slut. Enligt kundtjänst medarbetaren så kunde man inte köpa till sig extra data heller. Detta var ju för mig en deal breaker, men eftersom min bindningstid tagit slut ändå, så sa jag då upp tjänsten.

tittade nu på morsan bredband som har samma abonnemangsform som jag hade + bindningstid kvar och såg då att hon också verka ha 30GB istället för 20GB. Men hon har ju bindningstid kvar? Får 3 verkligen försämra villkoren utan att tala om detta för bundna kunder? Bara undrar om någon annan märkt av denna försämring av bredband plus, eller faktiskt blivit informerade om denna försämring. 3 sa till mig att de skickat meddelandet via SMS. Men jag kan tycka att brev borde skickats ut och kanske möjligen någon blänkare på deras egna hemsida.

Last edited: 22 aug 2012
  2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 374
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det jag har hört talas om är att i detta fall så ska man få byta abonnemang till ett annat med tillgång till att köpa ny data.

Det mest motsvarande idag är ju 3Bredband Max, 50GB data för 249kr/månad.

Men ja, i princip får operatören göra så - de har ju inte väsentligt försämrat ditt abonnemang, du har istället fått 30GB jämfört med 20GB. Köper du extra data kan borde man ju tänka på att uppgradera till 3Bredband Max för 50kr mer varje månad, istället för avgiften för extra data.

3. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    3 brukar aldrig ändra villkoren för befintliga abonnemang.
    Inte till det bättre eller sämre.
    De strypte dock det fria surfet till vad som är rimligt men det hade de ju i villkoren sedan länge.

Jag har varit med om flera försämringar tex då de ändrade antalet gb som ingick i mitt surftillägg men de ändrade inte mina villkor.
    Är du säker på vilka villkor som gällde när din mamma teckande?

kolla gärna här i prislistan:
    http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Priser--Villkor/Tidigare-abonnemang1/

4. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

Om du vill kan du få de "gamla villkoren" igen alltså 20gb data och sedan sänkt hastighet det är bara att säga till hos kundservice. Om du väljer 30gb där det sedan bryts så kan du köpa extra data efter blockeringen.

5. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Normalt sätt så brukar man få behålla abbonemangt som det är så länge man har kvar abbonemanget, men om man nytecknar så gäller dom nya vilkoren, tycker det är dåligt av 3 att göra så på det viset

6. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, tack för infon. Men morsan har ju 2 års bindningstid på just bredband plus och första året är inte ens över.

Ok, sänka hastighet tror jag inte morsan vill. Hon har ju som sagt skrivit på ett avtal. Och det står ju i villkoren att de skall informera sina kunder detta i 30 dagar så kunder kan och hinna gå med på dessa villkor. Mamma har ingen aning om att något meddelande gått ut. Jag misstänker att de skickar SMS till abonnemanget, vilket morsan har svårt att se. Eller min Syrra som använder abonnemanget mest. De borde ha skicka brev och informerat på deras hemsida om ändringen på abonnemanget och självklart på Mitt3. Men har inte sett något sådant överhuvudtaget.

Vet precis vad som gällde i mammas avtal eftersom jag tipsa henne om saken. Dealen var denna:

Bindningstid 24 månader
    Första 12 månaderna utan månadskostnad sedan 199kr/mån
    Ingående data 20GB fri surf
    Hastigheter upp till 32Mbit/sek
    Då ingick ett usbmodem som klarade hastigheten.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Last edited: 27 aug 2012