Vad gör man med Nexus Q och Chromebox

Diskussion i 'Allmänt' startad av Pich, 4 jul 2012.

1. Pich

Pich Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej,

Jag är medveten om att det inte är ett ämne som till 100% handlar om Android, men jag skriver ändå. Jag var på Google I/O i år och jag märkte att det var en del fler svenska där. Mina frågor till er som var där eller som har kommit över prylarna på annat sätt:

• Har ni installerat Nexus Q och Chromebox?
    • Vad har Nexus Q för användningsområde i Sverige, där Play utbudet är begränsat till appar (man kan inte ens ladda hem Nexus Q appen)?
    • Hur får man tag i tangentbord- och mustillbehören till Chromebox?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

JB gnexusen som man fick kunde jag installera appen på (med tmobile simkort i). Enligt play-sidan ska N7an vara kompatibel med appen också men det gick inte för mig, installerade genom apkn som finns hos xda. (länk finns även i Q-tråden).

Angående chromebooken så har jag inte startat den än, fick inte mitt baggage förrän igår och har bara hunnit sätta igång Qn och ADKn igår kväll. Spelat några låtar från play till Qn och spelat lite Youtube-klipp. Är allt jag hunnit göra än.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

3. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Nu var inte jag på Google I/O och har inte en Nexus Q men du borde ju kunna strema från Youtube iaf. Sedan kan du ju med vissa knep fixa ett konto till Google Play Music som många här på forumet (inklusive mig själv) gjort. Då kan du ladda upp dina album och streama dem.

4. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

De sa ju i presentationen för Nexus Q att den var öppen för "further hackability"
    Man borde väl kunna installera appar på den den som på vilken Androidenhet som helst? Typ Spotify och liknande. Annars är den inte vidare användbar. Den har vad jag förstår ungefär samma hårdvara som GN och kör ICS.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Folk har installerat appar på den, ex en browser och flash så att du kan använda olika play-sidor. Det jag ser som ett stort plus är hur man trådlöst från vilken telefon som helst (som i dagsläget har JB) kan lägga till en låt i kön eller spela upp en video.
    Däremot verkar det inte gå att spela upp spellistor i youtube, det är väldigt tråkigt och jobbigt.