Vad gör man när man blivit lurad?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av infexis, 5 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hej, jag börjar gå i tankar om att jag har blivit blåst på min mobil.
    Skulle byta mobil, skickade iväg min, men efter snart en vecka väntar jag fortfarande otåligt på den jag skulle få. Snubben gav mig koli id och allt men jag får inget avi eller sms samt när jag går till posten säger de att det inte finns något att hämta ut på detta koli nummer.. fast det står att paketet kommit på hemsidan! Det har stått så i två dagar nu. Personen i fråga svarar inte på mina sms, samtal, eller pm. Vad föreslår ni jag ska göra ? Jag är inte rik så att jag bara släpper detta, det måste finnas en lösning ?

2. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Nu vet jag inte om jag förstod dig rätt, men om paketet finns registrerat som ankommet till servicestället på Posten.se (det du kallade för "hemsidan"), men personalen på ditt serviceställe säger sig inte kunna hitta paketet, så är det sannolikt Posten som tappat bort försändelsen.

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Du har förstått mig rätt.. men vad gör man nu då ?

4. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
  5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Innan du pratar med postens kundservice så kan du prova att ta en utskrift på papper från postens hemsida där det står att paketet kommit fram. Ta med det till utlämningstället och be dem leta lite mer för oftast betyder det att paketet faktiskt ligger där i något hörn.

6. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Precis! Är det registrerat som ankommet så har personalen på servicestället scannat in streckkoden på paketet vid ankomstregistreringen. Det är ingenting som av rimliga orsaker bara kan råka hända av misstag, utan man behöver verkligen paketet i fråga för att lyckas med det.

Om paketet då verkligen är borttappat så innebär det att antingen att de slarvat bort paketet, typ registrerat det på hylla A när det egentligen ligger på hylla B... Eller så har någon stulit paketet.

I vilket fall som helst är det extremt konstigt att personalen på servicestället bara skickar iväg dig utan att berätta vad som pågår eller hur du ska gå vidare. Jag hade skällt ut dem riktigt ordentligt om det var det som hände!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.