Hej hopp! Kompisen har precis köpt en Blade och jag tänkte fixa den åt honom... Jag är van användare, men inte han. Så vad finns det för ROM eller liknande som gör telefonen snabbare/bättre men ändå stabil och fullt funktionell?
Skulle säga en 2.2 custom rom som JJ, FLB eller MCR är den enda rätta vägen i dagsläget. CM har precis blivit släppt men skulle avvakta en eller ett par veckor innan jag skulle se det som ett alternativ för daglig användning. Alla roms finns på modaco. Kör själv JJ RLS9 och den rullar på hur bra som helst, har haft någon enstaka crash/reboot, men det verkar har berott på överklockning.
Installerade också 2.2 med Jellyfish nu när jag köpte min och det flyter på extremt bra. Kan verkligen rekommendera den rom'en, och med lite överklockning är allt perfekt.
Var ligger stabil OC? Jag vet att på Liquid verkar det bero på telefonen. Den är 778MHz org, och vissa kan vara köra i 880, de flesta i 920, få med 998 och typ ingen i 1075 (och då menar jag hur stabil den är, inte huruvida det är möjligt).
Jag får upp min blade till en stabil 711 MHz, och kan köra i 729 MHz lite ostabilt Sen måste du tänka på att bladen har tyvärr ingen snapdragon som acern Så även vid överklockning så gör den inga underverk
710 MHz verkar vara standardvärdet för stabil overclock, vissa får problem där men i princip alla har det stabilt på 691 MHz.
Är högst individuellt, min passerade stresstest i närmare en timme både i 691mhz och 711mhz, däremot hade jag ett fåtal frysningar i min 122mhz max 691mhz on demand med 50% ahb OC lite slumpmässigt. Misstänker att detta var pga av någon av överklocksinställningarna, tänkte vid senare tillfälle prova med/utan ahb OC och andra klockfrekvenser för att se vad som är boven, men som sagt väldigt sällsynt. 691 och 711 verkar vara var de flesta landar.
Ja, tycker att det ger bättre flyt och påverkar inte batteritiden avsevärt, du kan hämta SetCPU från xda-developers gratis, eller köpa det på Market