Vad göra med en omoddad Liquid?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av fatjoe, 27 apr 2010.

1. fatjoe

fatjoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

De flesta inlägg här handlar om flashad Liquid med root och/eller 2.1

Anta nu att jag har en Liquid jag av någon anledning inte vill flasha. Vilka program rekommenderar ni då? Jag är först och främst intresserad av applikationer som får telefonen att fungera bättre (t.ex. bättre batteritid, enkel backup, det kan också handla om att ta bort befintliga apps).

Sen kan det också vara kult med några roliga apps och spel men det kommer först i andra hand :)

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Finns en hel sektion som handlar om apps. bara att surfa över dit och läsa allt roligt som står där :)

3. fatjoe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack goa,

Jag har givetvis kikat på dessa sidor, och kommer att testa många av dom när min telefon väl anländer (ja, ni läste rätt, DHL har fortfarande inte levererat den Liquid jag beställde från expansys...).

Det jag lite grand saknar är guider för att göra omoddade telefoner bättre. Det finns väldig väldig få sådana på forumet. Det borde trots allt finnas rätt många som väntar med 2.1 i väntan på en officiell rom.

Eller är det bara jag som är feg och tråkig?

4. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Att det inte finns så många guider för detta är troligtvis för att det inte finns så väldigt mycket att förbättra utan root. Dock finns det ju många appar som ersätter telefonens grundfunktioner, och de brukar ju ofta dyka upp i apptrådar. Tycker du ska ta en titt på Chomp eller Handcent SMS då meddelande appen i Android är mycket att ha. Vet iofs inte hur det är i Liquid, men den kör väl Vanilla om jag inte missminner mig? Sedan kan du ja alltid ta en titt på alternativa homescreens, det är väl ett sätt att förbättra användarupplevelsen. Men som sagt, alternativa browsers, kameror, gallerier, ja, det mesta, finns i market, så det är bara att leta ;)

5. fatjoe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack Brain!