Vad hade ni önskad se i en Pixel Tablets 2?

Diskussion i 'Google Pixel Tablet' startad av tag, 7 dec 2023.

1. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Själv äger jag ingen men har kollad på den på Elgiganten det är 5 saker jag uppmärksammade som jag tycker det behöver förbättras för att få mig en intresserad av köpa en.

1. Bättre likvärdighet med Nest Hub-funktioner
    2. Bättre Assistant-funktionalitet
    3. Pixel Tablet Dockstationen måste vara en fristående Nest Audio-enhet
    4. Ljudkvaliteten kunde vara bättre
    5. En lite bättre skärm vore bra
    6. 120Hz skärm

Vore inte dumt ha skärmen mer eller mindre bara som en visuell enhet sedan låter man dockstationen göra det mesta som vore som en fristående Nest Audio med en Mix som av en Nest Hub.

Finns säkerligen fler saker som kunde förbättras om man har den dag till dag användning.
    Men har alltid varit sugen på prova en tablets igen var länge sedan typ 7-8 år sedan man hade en sist, men ingen har riktigt lockad mig till skaffa en.

identitymatrixI gillar detta.
  2. identitymatrixI

identitymatrixI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Vad som hade varit en intressant ide är om de hade delat upp deras tablet-linje till två modeller fast i olika storlek, e.g. 8.4" och 11.0".

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 363
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tycker den är rätt bra, men ja, att man inte kan använda dockan fristående är dumt (kommer kanske med en update) och att skärmen är begränsad till 60Hz är rätt kass.

Ljudet i dockan är ingen höjdare heller, i alla fall inte alls jämförbart med min Nest Hub Max. De skulle gärna kunna ta fram en fetare docka med mycket bättre ljud för min del. Dockan som medföljer låter ungefär som en nest mini gen 2, medan den borde låta närmare Nest Audio egentligen

Tycker det är bra den är LCD framför OLED eftersom den står på så mycket, så LCD får de gärna behålla för min del, men 120Hz hade varit mycket välkommet.

Möjligen lämnar prestandan lite att önska också, i alla fall i förhållande till priset.Tycker Chrome ibland kan gå lite segt eller hacka när man scrollar. Dock inte testat decemberuppdateringen ännu.

Last edited: 7 dec 2023
  4. tag

Mottagna gillanden:
    1 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Som jag har förstått det så kör inte dockstationen med någon processor så har svårt se att den kan uppdateras rent mjukvaritmessigt, skulle vara i sådan fall kanske att det släpper en 2 gen dockstation.

Ja och ha typ 1600:- dockstation som motsvarar en 650:- är illa, hade hellre tagit 1600:- av priset och kört utan dockstation.

Själv har man haft svårt testa prestandan då man mest tar i den lite gran på Elgiganten så man hinner inte märka av det direkt, men har man den som dag till dag så lär man nog stöta på det, och om du har det får du gärna återkomma med en December update med nya drivar se om det blivit något bättre.

Valmöjligheter är aldrig dumt :)

5. schrödinger

schrödinger Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 635
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    5G är det jag främst saknar och det som håller mig från att köpa en.

6. tag

Mottagna gillanden:
    1 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    För min del så räcker med Hot Spot och dela från mobilen, men visst kan vara nice ha ett surfsim direkt i plattan.