Jag blir alltid lite fascinerad av folk som säger att de prövat och gett Android en chans eller andra påståenden sedan listar en låååååång lista med Android telefoner och när man tittar på den
Antar du menar 2X och om du gör det så SGS2 och LG O2X har inte varit ute länge, min gamla Hero tog ett år innan den faktiskt var riktigt trevlig och sedan var det ett år av i stort sett felfritt användande (saknar den lite ibland), att påstå att man gett en telefon en chans ska man iaf ha brukat den aktivt i minst 6 månader i min mening, att ha startat 15 olika telefoner ser jag inte riktigt som att man annan än testat dem lite lätt.
Nästan alla Android telefoner har en del buggar och sådant när de precis kommer, batteriet är inte varmkört och suger för nästan alla, antingen väntar man på stora updates vilket brukar ta ~6månader eller hoppas man att telefonen får CM och det tar ungefär ~6månader det med.
Att klaga på att de känns som att de är i utvecklingsstatdiet när nästan ingen av dina telefon hunnit få updates m.m. Apple produkter strular de med av olika anledningar däremot iOS är lite stabilare på senaste Iphonen mot Android på senaste av deras ofta pga att utvecklarna för Android tar ut mer svängar och gör mer custom medan Iphone finns en smak och inget annat designat för en telefon and that's it (Iphone har flera versioner ja men det är mer eller mindre samma telefon, inte som Android där du har just nu typ 4st olika high-end chipset, olika utseenden, launchers osv).
Ta din O2X eller SGS2 och testa att ha den 1-2år, sedan kan jag köpa att du gett Android en chans.
Iphone 2g Juni 29, 2007
Iphone 3g Juli 11, 2008
Iphone 3gs Juni 19, 2009
HTC desire Februari 16, 2010
SE Xperia X10 Mars 22, 2010
HTC desire HD Oktober 19, 2010
ZTE blade September 21, 2010
Samsung Spica white December xx, 2009
Samsung Spica black December xx, 2009
Samsung Galaxy S Juni 21, 2010
LG optimus one Oktober 31, 2010
LG optimus 2 December 21, 2010
Samsung galaxy SII Maj xx, 2011
LG optimus 2 December 21, 2010
Iphone 4 Juni 24, 2010
Nu har jag använt de tidigaste datumen jag hittat för alla listan är inte perfekt men på ett ungefär, bortser man från Iphone som onekligen fått mest tid så är längsta tiden jag hittar LG O2X om du köpte den när den släpptes i Korea sedan köpte en SGS2 när den kom här typ vilket är ~6månader, det är längsta, snittet ligger på (från 2009) en ny telefon varje 2-3månader. beräknad livslängd på de flesta mobiler är ~2år, om vi låtsas att det är en person som blir 80år (ungefär snitt i Sverige) gammal så tittar du på personen när den blivit 6-10år gammal och säger att den inte presterat bra nog i sitt liv och ratar den.
Liknelsen kan verka fel men tittar man på tiden allmänt så är det ungefär så det går för en telefon, 2-3 månader(6-10år) barn sjukdomar osv, ~6månader(20år) börjar att städa till sig men lite uppror, 12månader(40år) de flesta mobiler funkar nu bra och stabilt, 24månader(80år) blivit gammal och slö, kan det den ska man inte i vassaste laget.
Att byta mobil så ofta, ja då kanske Iphone funkar men då kan du inte byta så ofta heller iom att de bara släpper en ny per år typ

Click to expand...