Vad hände med minneskortet?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Cuwbic, 15 sept 2011.

1. Cuwbic

Cuwbic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Swedroid, jag behöver hjälp igen..

Jag tog ett beslut att uppgradera min rom trots att den fungerade fint, var ute efter att få testa nya sense. Så jag körde in den första rom:en från denna post: https://swedroid.se/forum/15952-rom...-jun-android-2-3-3-ota-a2sd-data-tv-anim.html

Jag såg att den var anpassad för en Desire HD, men stod "portad från min Desire HD" så trodde inte det kunde vara så farligt att testa iaf.

Kör den vanliga valsen: Backup i clockworkmod (då detta kändes lite osäkert). Drar igång uppdateringen av rom och allt ser bra ut (behöver aldrig rensa något när jag uppgraderar min LeeDroid rom i vanliga fall, så struntade således även i det nu).
    När jag rebootar efter det får jag bara upp massa rutor om processer som kraschar hejvilt (i snyggare popup-rutor än tidigare.. :>).
    Jag ville köra en restore direkt men den fanns inte kvar, mycket annat var också borta från minneskortet.
    Vanligtvis försvinner ingenting när jag bara uppgraderar, inte byter, rom. Höll mig fortfarande inom LeeDroid, trodde jag..

TILL FRÅGAN: En massa appar, sms-historik, videos och musik är borta.
    Hur vet jag om dessa saker kommer försvinna vid en rom-uppgradering? Och hur kommer det sig att inte allt som fanns på minneskortet försvann, endast ett gäng utvalda appar försvann och på A2SD-partionen är det ungefär lika mycket ledigt utrymme (tror jag) som det var innan uppgraderingen. Vad har jag råkat ut för egentligen?

Tack på förhand Swedroid.

EDIT:
    Vid närmare eftertanke tror jag att det ligger till såhär:

Allt på minneskortets Fat32-partition har försvunnit men allt på ext-3 partitionen är kvar. För dom flesta av mina appar är kvar och dom flesta var på ext-3:an som dessutom uppger att den har all sin data kvar i Quick system info.

Den enda frågan som består då är: Varför tog denna LeeDroid rom bort all min data som jag hade på fat32-partitionen?

Last edited: 15 sept 2011