Vad hände vid rootningen?

Diskussion i 'Hero' startad av Yesper, 12 mar 2010.

1. Yesper

Yesper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag är hyfsat n00b på rootning etc. Häromdan följde jag dock beskrivningen här på Swedroid för o flasha in Modacorommen osv för jag vill komma åt market och få tether + snabba upp etc.

Allt har gått bra, nästan.... När jag flashade in Modacorommen så missade jag att wipe:a telefonen innan. Resultat är med blandade känslor.

Modacorommen kom in, men alla mina inställningar och program var kvar vid ombootningen... Aha. Tänkte jag. Jag glömde wipe:a. Så jag gick in i recoverymode och wipe:ade och sedan körde jag in flashen igen för säkerhets skull. Omboot.

Då är alla mina program kvar men inställningarna borta. Nu förstår ungefär vad som hänt. Jag skulle wipe:at bort alla inställningar och program, sen flashat eftersom programmen nu läggs på SDkortet istället för på luren. Kontentan av det jag nu gjort hittills är att om jag försöker köra en factory reset så försvinner bara inställningar. Inga program. Så mina 100 appar ligger kvar och körs i minnet på telefonen fortfarande gissar jag?? Eller?

Hur ska jag göra nu? Ska jag köra tillbaka min orginalrom och sedan wipe:a eller ska jag ta bort alla program manuellt? Så vill ja ju inte göra. Vill ju helst börja om med en clean install... Fan. Jag vill helst ha luren så som jag fick den ny, fast med modaco istället... Nu har jag modaca o 100 appar som bråkar om telefonminnet med modacon om ja fattat rätt...?

Kan någon komma med lite tips. Vill verkligen inte bricka luren och jag måste få igång allt snarast så jag kan börja använda den igen. :(

Ska jag köra recovery eller hur får jag bort RUBBET utom modacon och ja, OS:et?

Kan någon hjälpa mig?
    Big thanks!

// Yesper

2. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Partionera om sd-kortet, sedan wipe factory, dalvik och ext, då ska den vara helt tom och redo för flash.

3. Yesper

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså . Jag har ju gjort partitionerat om en gång. Vill du att jag ska göra om den proceduren igen mao?

Dalvik.. Vad göra där? Vad menar du? Köra recovery på mina egna filer? Nandroidbackupen?

Kan du vara lite mer utförlig i momenten? Jag är hur nojig som helst o bricka den.. hehe
    Tack mannen!!!

4. Yesper

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill tillägga att det ser ok ut i OS:et. Modacon är inflashad. Fått tether och ändringarna i Os:et men vill bli av med alla program o få den nyrensad.

Så du är med på vad jag är ute efter och att modacon funkar som det är nu. Det står i telefonen att den nu har Modaco Custom ROM 3.1 Core osv.

Problemet är ju egentligen bara att jag vill bli av med alla appar igen och veta att dom verkligen körs från sdkortet!?

Last edited: 12 mar 2010
  5. Yesper

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstod lite senare. Hade missa wipe dalvik. Det gjorde susen. Körde hela förloppet igen fast med 3.2 istället. :)

Nöjd och glad. Trådan kan stängas/slängas om så önskas.

6. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är bra att du kom tillbaka och skrev hur det löste sej. Då kan nån annan som är i samma situation söka och hitta svar.
    Sorry att jag inte var så tydlig.