Hej,
Först och främst: jag är osäker om problem ligger i Android eller specifikt för min telefon, men jag lägger tråden här. Om någon tycker den passar bättre i Samsung Galaxy II-avdelningen, flytta tråden dit
Ibland märker jag att mobilsurf inte fungerar trots att jag har bra täckning och att det är aktiverat i telefonen. Det brukar inte fungera att bara inaktivera och sedan aktivera det igen, utan den lösning jag har just nu är antingen att starta om telefonen eller att aktivera och sedan inaktivera flygplansläget.
Det kan också vara så att resten av de mobila tjänsterna (ringa, sms, etc) och slutar fungera, men jag är inte helt säker på detta.
Jag har vissa spekulationer på att det kan ha att göra med att batternivån blir låg (<=5%) vid vilket Android (eller någon app) inaktiverar vissa tjänster. Detta hände nämligen för mig igår och då var batterinivån 5%. Det som var ännu märkligare var att det började inte fungera igen efter att jag hade laddat telefonen - utan jag fick göra som jag beskrev tidigare och aktivera och sedan inaktivera flygplansläget.
Nästa gången telefonen gå ner till 5% kommer jag kolla exakt vad som slutar fungera och vad som fortsätter fungera, men om någon redan nu vet vad detta kan bero på, eller att samma sak händer er, så får ni gärna svarat innan dess!
Jag kör en Samsung Galaxy II med Android 4.1.2, ej rootad. Den enda appen som har med batteri-grejs att göra är Battery Widget.
Click to expand...