Vad innebär facebook HTC sense?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Snowman, 3 augusti 2011.

1. Snowman

Snowman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Jag har märkt att jag faktiskt har två facebook konto på min Desire S och ofta kommer det upp att det finns matchande länkar. När jag går in o tittar så vill den matcha användare från facebook appen till facebook for HTC sense?

Vad är tanken? Borde jag ta bort en av kontona? Och isåfall vilket? Vad gör HTC sense som inte vanliga facebook kontot som är registrerat inte gör?

MVH

2. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Facebook for HTC Sense synkar kontakterna från Facebook till telefonen, som du kan välja att visa eller dölja i din kontaktlista. Där har du mailadress och i vissa fall(beroende på om personen uppgett telenr.) telefonnummer så att du kan ringa din Facebook kontakt som du inte har i din telefonbok.
    Sen fungerar alla HTC Sense Facebook widgets och du får aviseringar i telefonen varje gång någonting uppdateras på Facebook, att någon kommenterar ditt inlägg osv. Det brukar plinga till, tar du bort synkningen för Facebook for HTC Sense så får du inga aviseringar, ingen kontaktsynkronisering, inga fungerande Facebook widgets osv.

3. Snowman

Snowman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

okay, så det jag borde göra är att ta bort synktningen med facebook appen då?

4. Tanzmane

Tanzmane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Sony Tablet Z2
    har du både personen på facebook och i kontakter i mobilen så visas facebookbilden när personen i frågan ringer dig, eller du ringer honom/henne