Vad jag saknar hos Hero

Diskussion i 'Hero' startad av MrQawer, 17 augusti 2009.

1. MrQawer

MrQawer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft Hero några dagarna. Den fick ersätta min Nokia N95 8gb. So far tycker jag Hero är en fantastisk telefon, men jag kan inte låta bli att beklaga vissa saker som jag saknar från min GAMLA Nokia. Det är mestadels småsaker men ändå smått irriterande.
    - Väckarklockan (alarm) låter nästan inte alls och volymen tycks styras av den allmänna volymen vilket är tämligen dumt. På Nokia ringde det alltid högt och tydligt t.o.m. om telefonen var avstängd.
    - Volymknapparna på sidan sitter dumt, jag kommer åt dem när jag inte vill och när jag verkligen vill höja volymen är det svårt att få nå knapparna.
    - Den är snygg, men något svår att hålla i - särskilt om man försöka skriva eller hantera den med en hand. Det känns alltid som håller på att tappa den.
    - Jag saknar FM-radion. Det går visserligen att lyssna på streamad radio men det drar batteri och fungerar inte i multitasking.
    - Bluetooth fungerar endast för headset. Nokian kunde jag ställa in att automatiskt synka kalender, kontakter etc. med outlook på min bärbara direkt jag kom i närheten av den.
    - Den verkar ha sämre antenn. Jag tappar kontakten med trådlösa nätverket bara jag är två rum bort från routern. Det hände aldrig på Nokian.

Det var allt som jag kom på för tillfället. Trots detta så ångrar jag inte köpet. Jag kunde ju ha köpt Nokia N97 men det är för tung, ful och tycks ha en massa problem och saknar dessutom program. Iphone var jag också inne på men jag tycker inte om att styras av Apple och startskärmen är bedrövlig på den.

2. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är lite rädd angående larmet, de nästkommande månaderna kommer det vara ytterst viktigt att jag vaknar av det och det har man inte gjort varje gång hittills.

3. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Din kritik gällande väckarklockan håller jag inte alls med om. Den låter definitivt nog för att jag ska vakna och då har ändå en medfödd hörselskada som innebär nästan 50% förlust av hörseln på ena örat och ca 25% på andra. Trots det vaknar jag utan problem när klockan ringer. Har dock ställt in den absolut mest irriterande signalen jag fann igen på mobilen vilket såklart hjälper till lite.

Volymknapparna har inte varit något problem för mig utan även de tycker jag fungerar helt ok. Visst de sitter kanske inte helt optimalt men bra nog och nog åtkomliga.

Att hålla i den har jag inget problem med. Vet inte om det är mina hyfsat stora händer som gör det eller vad det kan vara. Jag tycker oavsett att den är helt ok att hålla i oavsett läge.

FM-radio håller jag däremot med om. Det är även något jag saknar. En FM-sändare hade inte varit helt dumt heller.

BT har jag ännu inte använt då mitt trådlösa headset är pajj och jag tycker BT är för långsamt för att skicka filer med mot datorn i vilket fall. Kan dock förstå att det saknas om du vant dig vid sådan synkning.

Känner inte igen problemet med wireless utan har bra täckning hemma och även helt ok på jobbet.

Jag är sjukt nöjd med min telefon dock, ser fram emot vad som kan komma med framtida uppdateringar av OS'et :)

4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

@MrQawer. Hmm.. jag har för mig att jag lyckats ställa in en ringvolym på telefonen och en annan för väckarklockan. När du är inte vid väckarklockasignal kan du använda knapparna för att höja och sänka. Har bara ett vagt minne av detta, ev fanns det även någon kryssruta eller liknande som gör att man inte använder samma volym för ringsignal och väckarklockan.

Vad det gäller blåtand så har man inte hunnit utveckla det fullt ut än, men det kommer.

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Testade nu, och om man är inne i ringtones för ett alarm och trycker upp/ned så står det "alarm volume"

6. MrQawer

MrQawer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipsen. Några av problemen avklarade.

7. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar, nu har den äntligen lika hög volym för att kunna matcha min äldre mobiltelefon.

8. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Om det inte räcker med högsta volym så är ett annat tips att ha vibration inställt och lägga den i en kastrull vid sängen :P

9. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Eller varför inte en väckarklocka för ett par hundra, så sanslöst mycket smidigare ;)

10. MarkusH

MarkusH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Nu har jag inte experimenterat med bluetooth-synk alls med min Hero ännu, men jag har konstaterat att HTC-syncprogrammet hittar min SE W910 om jag sätter igång blåtand på den.