Vad kan en blade göra ?

Diskussion i 'Blade' startad av remixx, 23 januari 2011.

1. remixx

remixx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej, kan nån säga vad man kan göra med en Zte Blade som t.ex om svt play funkar, flash spel, tvshack, emulatorer och allt annat utöver ringa och smsa ?

2. Xedious

Xedious Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ehhm, det är en Android. Om jag skulle skriva en lista på allt den kan göra så kommer jag ha att göra flera dagar framöver...

3. Vitroid

Vitroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Eller så kan vi börja med att säga att flash inte fungerar och kommer troligen aldrig att göra. Jag har hört om lite problem med SVT Play, men jag har prövat både SNES emulator och GBA emulator, och båda fungerar bra även om du måste använda knapparna på skärmen snarare än ett fysiskt tangentbord.

4. remixx

remixx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ah ok men fungerar alla program på android market för Zte om man installerar 2.2 ? Eller kan man på något sett se före man köper en telefon vilka av programmen som kommer att fungera ?

5. fractaluser

fractaluser Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har frenetiskt tankat program och utav säkert 300 bara stöt på problem med 1 som inte startade (kommer dock inte ihåg vilket). Så du kan nog vara rätt lugn.

Att flasha samt roota sin lur är väldigt lätt, finns många guider så 2.2 på bladen är heller inga problem.

6. Twiggeh

Twiggeh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Alla apps ska funka problemfritt (sålänge de inte kräver flash, vilket är ovanligt), det största problemet (såvitt jag förstår) med apps är om din skärm har en låg/konstig upplösning, vilket inte Bladen har (den kör 800x480 precis som alla tungviktar-lurar).