Fråga: Vad kan jag använda för att modifiera statusbaren (Omega 50.1)?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av sqd, 30 oktober 2013.

1. sqd

sqd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Tidigare kunde man ju använda sig av JKay eller 3minit för att modifiera statusbaren, men ingen av dem verkar stödja senaste Omega med XXEMRG?

Jag vill kunna göra den transparent, byta färg på ikonerna/klockan osv.

Finns det något lätt sätt att göra det på? Finns det något till Omega 46.1 med XXUFME7? Jag kan tänka mig byta till 46.1..

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Finns ju denna http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2308444 som ska funka med XXUFME7

och om det inte funkar klockrent så har orangerot gjort en rom på XXUFME7 som finns här http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2330827 där man kan lägga in temat från start, alla kulörer finns dock inte ännu, det är väl komma när den skarpa versionen släpps. Det gäller fö ovanstående tema också, men transparens osv finns. I rommen ingår wanam xposed som ger fler temamöjligheter/färger och fler inställningar.

Det är ju möjligt att det finns teman som funkar även med senaste 4.1.2, kolla runt lite på xda när du ändå är där. :)

sqd gillar detta.
  3. sqd

sqd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Sedär, tack för tipsen :)

Testade XBlast, som funkade bra, men när man byter färg på ikonen för signalstyrka så fyller den i hela ikonen med färg, vilket resulterar i att den visar full signalstyrka hela tiden, eftersom i vanliga fall har den en grå bakgrund som visar när det är under max, så att säga.