Vad kan min dator va värd?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av risb3rg, 14 sept 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. risb3rg

risb3rg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Vet inte om detta är rätt ställe att fråga på , men vad kan man få för en dator med detta i:

Chassi: Cooler Master HAF 912 Adv. Midi Tower
    Ram: Kingston 16gb ddr3
    Grafikkort: Amd Radeon HD 7970 3gb
    Processor: Intel Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz
    Moderkort: ASUS P8Z77-V LX (LGA1155)
    Hårddisk: Samsung SSD 840 PRO Series 128gb
    Western Digital 500gb (2st)

Mvh

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag själv har precis varit på jakt efter en dator och läst på lite, jämfört osv. Det enda jag dock inte jag har så bra kläm på är ditt grafikkort. Men utifrån de specifikationerna kan jag väl anta att den är i medelklassen, grafikkortet alltså. Har sett liknande specifikationer på nya datorer för ca 10 000. Har gått på RAM, processor, hårddiskar.

Beroende hur gammal din dator är och om du har kvitto avgör prisfallet som begagnad. Men tänker jag mig att den är ett halvår gammal med kvitto så tror jag du kan få minst sju tusen för den.

Själv landade jag i att köpa en ultrabook istället och ville sen istället börja spela spel och ångrar mig lite så jag kunde lagt mina pengar på en schysst speldator istället. Specifikt när jag ändå har surfplatta som jag litar mycket på.

Så är du ute efter att byta ut din stora låda mot något smalt för att exempelvis anpassa datorbehoven till studentliv, så kan jag vara intresserad.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Google Nexus

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.