Vad krävs för att få reklamera?

Diskussion i 'Samsung' startad av Mundane, 6 oktober 2011.

  1. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mars 2010
    Inlägg:
    1.235
    Mottagna gillanden:
    281

    MINA ENHETER

    Som sagt, har oljefläckar på min display.
    Den kommer åka in på verkstad för att fixas/alternativt bli utbytt.

    Av ren nyfikenhet undrar jag ifall det på något vis går att häva köpet, låt säga efter man fått 3 nya tabs som alla har oljefläckar?
    Vad har Telia för regler angående detta?

    Sett en hel del folk som fått oljefläckar på sina nya tabs. :ehm:
     
  2. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 september 2009
    Inlägg:
    1.348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har för mig att praxis brukar vara att man måste reklamera 3ggr innan man får häva köpet. Oftast så försöker de reperera produkten men ibland kan man få en ny om den visar sig vara t.ex. Dead On Arrival eller ha ett annat icke-reparerbart fel.

    Det finns dock utrymme för tolkningar av konsumentköpslagen och det finns många trådar som behandlar detta. Gerra (en användare) brukar ha bra koll och har skrivit mycket vettigt om detta.
     
  3. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 april 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har du fått tillbaka två trasiga produkter så får du häva köpet. Alltså som ovan - tredje inlämningen. Att häva köpet betyder att du har rätt till pengarna tillbaka, med ränta.
     
  4. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2010
    Inlägg:
    3.592
    Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Är det inte så att det måste vara samma enhet felen är på?

    /qsec
     
  5. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 januari 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Är det inte till och med så att det måste vara samma fel och samma enhet. Alltså att dom har 3 chanser på sig att laga felet kan dom inte laga felet på 3ggr så kan du häva köpet.
     
  6. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mars 2010
    Inlägg:
    1.235
    Mottagna gillanden:
    281

    MINA ENHETER

    Vad jag förstått det som så får man en ny produkt efter 3 vändor på reparation.

    Därför jag undrar vad som krävs för att få häva ett köp.
     
  7. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 oktober 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Google and you shall find!
    Kod:
    Laga, byta eller pengarna tillbaka?
    
    Om det som du har köpt är trasigt
    kan du säga åt säljaren
    att säljaren ska laga det du köpt.
     
    Det ska inte kosta dig något att få det lagat.
     
    Du kan också be att få byta mot en ny.
    Det ska inte heller kosta dig något.
    
    Du har rätt att välja
    mellan att laga eller byta varan.
     
    Om säljaren tycker att ditt val
    kostar säljaren mer
    kan säljaren få välja mellan att laga eller byta.
     
    Om säljaren lovar att laga det som du köpt
    ska det inte ta allt för lång tid.
    Säljaren kan försöka laga felet två gånger.
    Om det fortfarande är fel på varan efter det
    har du rätt att häva köpet.
    
    Laga, byta eller pengarna tillbaka? - Konsumentverket
     
  8. Bergkuist

    Bergkuist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min tablett fick oljefäcksproblemet på 3 olika tablets

    Jag hävde köpet utan problem! Fick pengarna tillbaka men orkade inte tjafsa om ränta då det handlade om dryga månaden
     
  9. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2010
    Inlägg:
    6.449
    Mottagna gillanden:
    2.199

    MINA ENHETER

    Tänk på DOA på just sådant så man slipper få den att bli utbytt. Brukar vara 7 dagar på sig efter inköpet att upptäcka DOA (defect on arrival), på så sätt brukar man få en ny direkt istället för att skicka den till Anovo eller liknande.
     
  10. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 januari 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min tredje utbytta platta åkte in till Anovo för reparation/utbyte. Oljefläckar.. jag fick inte häva köpet.
    Det har gått en och en halv vecka nu. Någon som vet hur lång tid det tar?
     
  11. Greatben

    Greatben Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 juni 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har väntat i en månad nu på reperation, fortfarande ingen platta.:(
     
  12. politby

    politby Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 augusti 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är ju fullständigt oacceptabelt. Om du betalat plattan med kort, gör en reklamation hos kortföretaget så får du tillbaka dina pengar medan de utreder saken.


    ---
    I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.350948,18.109114
     
  13. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 januari 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ofy o fy o fy!!! EN MÅNAD!!! :mad:

    Jag har sett att service/reparation på min har varit klar i 3 dagar nu hos anovo.. frågan är om de skickar tillbaka den snart???

    Ärligt, hade min HTC desire HD där, det tog tre månader.. efter en och en halv månad fick jag reda på att det var en spricka i skärmen, något som uppenbart uppkommit efter att den skickats in. Det löste sig till slut, tack vare Halebop. Men jisses vad sur jag var!
     
  14. Ufoeke

    Ufoeke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 augusti 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska lämna in min platta på måndag så får vi se hur fort de går första plattan bytes på plats men tydligen görs detta ej längre då samsung tydligen har "fixat" problemet.

    Lämnade in jobbets telefon en htc som batteriet stendött på.
    Skickade in den sedan låg den där 2 veckor innan de ens tittade på den, sedan hade dom naturligtvis inget batteri på hyllan så dom fick beställa nytt, tog bara 2 veckor..
    Aja 5 veckor för ett bateribyte de är service.... NOT
     
  15. Greatben

    Greatben Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 juni 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Japp väntar fortfarande, lämnade in den 2011-09-03.
    Det enda svar jag får är : Vi väntar på teknisk upplysning om produkten från tillverkaren.

    Dom borde veta vid det här läget.:(