Vad krävs för en noob att behålla allt efter en uppdatering/återställning?

Discussion in 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' started by Chilaq, Apr 29, 2011.

1. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena alla stolta ägare av dual core nallar!
    O2X är min första android lur efter iphone. Jag är väldigt nöjd men det är lite krångel med att återställa sina spel/apps mm till där man va innan en ev. uppdatering eller total fabriksåterställning. Med iphone kunde man synka allt med itunes och efter en uppdatering/ total fabriksåterställning så slapp man börja om på level 1 i angry birds!

Ja har läst igenom hela forumet och har fattat att ja ska, efter root, ha Titanium Backup för detta. Läste vidare att CWM ska va nåt liknande men mer avancerad?
    Vad är största skillnaden igentligen? Vad kan CWM göra som TB inte kan som har med backup av spel/apps att göra? Hur ska jag använda TB förutom att frysa LGs förinstallerade appar?

Min största undran är just hur jag efter en uppdatering/återställning återställer från TB så att alla mina highscore inte försvinner?

Kan någon vänligen skriva eller länka till en komplett guide? Jag vet att många skulle uppskatta detta, inte minst jag.

stenull likes this.
  2. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns ett program för just Angry Birds backup i market om jag inte minns fel. Har inte heller koll på detta och vill veta :)

3. koobs

koobs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Backups är onödigt! Bara installera om ;) provat återställa med titanium men den hittar aldrig någonting att restora så jag gav upp det

4. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gjorde hard reset igår (raderar allt).

Gick in i TB, meny, batch sen BK alla user apps eller vad det står.
    *raderade allt*
    In i TB, batch, restore missing apps eller nåt i den stilen. Allt kom tillbaka.

Glöm inte sätta på USB debugging för funkar inte annars.

Last edited: May 4, 2011
  5. Alto

Alto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

+1

så ska man göra

(CWM backupar hela systemet, alltså inte bara apppar.)

6. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det trodde jag också, men jag löste det och alla mina säkerhetsbackups var i TB. Så nu är det bara att återställa de program jag vill ha tillbax, shit enkelt :)

7. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Titanium backup eller alternativet - my backup pro- funkar hur bra som helst till det.. har använt det varje gång jag flashat om min mobil, och detta är min tredje android så det har blivit en del glädjande...

8. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för alla svar. Så det är inte svårare än så att få tillbaks alla appar + alla savedgames.
    Om jag förstått det rätt så kan man använda LGs nya backup app (som medföljde efter uppdatering till 10b) för att få tillbaks allt annat som sms, kontakter mm.

Jag var så nära att fixa CWM, men det är inte nödvändigt om man inte vill byta till 3:e parts ROM? Rätta mig om ja har fel

9. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har inte fel...ska du inte slänga in en annan Rom så behöver du inte cwm