Vad menar Tre med fri surf

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av marcuspresident, 7 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

I en annons jag sett på nätet så säljer Tre sina Xperiatelefoner för ditten/datten-priser. Men när jag klickar på annonsen förflyttas jag tillTre för att välja och vraka mellan dessa Xperiatelefoner och abbonemang. Men sist i annonsen står det följande:

På köpet (vissa av modellerna) med abb från 99:- i månaden.
    Fri surf ingår.

Men vad menar de med fri surf? När jag förflyttas till Tre måste jag ju välja på olika abb MED surf.

Fattar ingenting.

2. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va de menar med fri surf är att du helt enkelt får surfa hur mycket du vill för 99:- i månaden.

3. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Dock stryper de hastigheten till 64kbit/s efter xGB (olika beroende på vilket surfpaket man väljer) om man nu surfar så mycket under en och samma månad

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

De menar att du inte behöver betala för surftjänsten.

5. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

jo det är ju det jag måste! Men inte för telefonen. Så det är därför jag ringde och frågade och många olika bud är det när man ringer. Abbet kostar men inte telefonen och Fri surf betyder ungefär att "jag får surfa"(vi bor inte i Kina)...

6. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Grejen är ju att "fri surf" innebär ju i det här fallt att jag får surfa. Punkt. Inget mer.
    De borde kalla det för surf ingår och ta bort ordet "Fri"...

7. hawah

hawah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Om du inte har s.k. Fri Surf abonnemang så får du betala per använt MB, som kan vara ganska så kostsamt. Jämför hur det vara förut med analoga modem och surfning...
    "Fri surf" innebär att du inte betalar någon MB-taxa, d.v.s. du betalar ett fast pris per månad och då får du surfa upp till xMB/xGB eller vad som nu gäller. Sedan är det som Zargoth säger att kommer man upp till gränsen så sänks hastigheten...
    Andra operatörer har att du får börja betala per nedladdad MB när man uppnått gränsen.
    Tror dock att Telenors surfpaket är det enda som inte har begränsning i mängd använd data

8. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det jag stör mig på är inte att jag får betala utan hur de dribblar med sina abb. så att inte ens försäljarna vet ut eller in.
    "Fri surf ingår" om det nu är abbet som heter "Fri surf" så borde ju onekligen ordet ingår betyda att du inte betalar för självaste Fri surf-abbonemanget.

För att dra en paralell. Går du ut och äter lunch och det står att lunchen kostar ex.69:- och i det "ingår" kaffe, sallad och dryck. Jag betalar ju då inget extra för kaffet och salladen det är ju maten jag betalar för.
    Samma sak borde ju gälla abbonemangen. Jag kan ta att de lägger på en "förhöjd" månadsavgift för telefonen. Men att baka in ordena ingår och fri borde rimligtvis innebära vad orden innebär helt enkelt. För inte ska vi väl låta Tre hijacka våra ord och använda dem som de behagar.

marcuspresident

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.