Fråga: Vad menas med avaktivera?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Khayman, 24 jun 2012.

1. Khayman

Khayman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

När man går in där man avinstallerar programmen i mobilen och det finns en del appar som inte går att avinstallera, då finns det en knapp där som heter "Avaktivera" istället.
    Vad gör den? jag vill ju helst ha så lite appar som möjligt och skulle vilja få bort accuweather och andra förinstallerade appar som kanske slöar ned.
    Är det dåligt att avaktivera dessa?

2. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag tror att det betyder att du fryser apparna så de är i princip "avinstallerade" men finns fortfarande kvar. Sen kan man smidigt åtetaktivera de så fungerar de igen.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Har använt mig av avaktivera funktionen på min Ray med ics, framförallt för att avaktivera vissa saker som körs fast jag inte ens använder det. Tex Facebook och några stockspel. När du väl avaktiverat dom kommer dom ligga längst ner i listan. Kan vara bra att veta om man vill aktivera dom igen.

Skickat från Tapatalk2

4. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Upptäckte precis också detta nu, riktigt nice att kunna avaktivera onödiga apps man inte har nån nytta av.
    Antar att det med "avaktivera" menas att dom stoppas helt och ej kan startas. Dom försvinner ju även från program-menyn också, vilket är skönt så dom slipper ligga där och ta upp plats i onödan :)

Last edited: 24 jun 2012