Vad ogillar ni hos er Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av dyallo, 1 oktober 2010.

1. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som rubriken lyder!
    Sitter själv på en N95 men överväger starkt att köpa en SGS, då det verkar vara den enda Android telefon värt att köpa just nu.

Förlåt, kanske lite konstig tråd. Det är min första >.<

2. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Om vi antar att uppgraderingen till FroYo bär med sig en bra fix till GPS-problemen och att laggproblemen är fixade så finns det nog i det närmsta inget direkt dåligt jag kan säga om mobilen. Den är grymt bra helt enkelt.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Saknar faktiskt inget direkt alls efter lite pillande med rommar, lagfixar osv.

Det ska såklart inte behövas, men i Mitt fall saknas inget.

Ni som nämner ingen blixt, eller ingen styrkula borde kolla upp produkten innan ni köper den

4. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Näe, jag bryr mig faktiskt inte heller om saknaden av blixt.
    Men ursäkta, hur vet man vilken utav alla dessa rommar man skall välja?
    Vilken är den snabbaste som samtidigt erbjuder full funktionalitet och alla features?

5. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag önskar ibland att den kunde ta hand om min disk. Annars har jag ingen direkt anmärkning.

6. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Inget att anmärka heller motsvarar mina förväntningar och mer därtill faktiskt! Har inte varit i närheten utav alla de bekymmer som folk nämner att de har haft med sina telefoner.

7. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Batteritiden kunde vara lite bättre. Annars så kan jag inte tänka mig något alls och jag kör helt original.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Pro

8. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

harn en sgs från 3 och jag måste säga den är lysande.. Batteritiden är klart bättre än på min Iphone 3GS som jag hade innan och har inga lagg problem mer än när jag installerar apps..Så jag är mycket nöjd med den, är total nybörjare på hela android grejjen.. men man lär ju så länge man lever :-)
    Det enda problemet är väl bristen på betalapps, men så ser jag idag att det ska komma inom snar framtid så nu är livet perfekt :-)

9. jos765

jos765 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gillar det mesta med min en månad gammal Galaxy S. Kommer ifrån i8910 hd (Symbian) och tycker den stora skillnaden är Android. Det jag är osäker på är Samsungs support/uppdaterings vilja för denna lur då det var mindre bra för i8910 hd (som för övrigt Samsung upphör med Support från den 31/12 2010). Hoppas på att Samsung gör som de sagt och satsar på Android!

Bifogade filer:

Last edited: 1 oktober 2010
  10. Troublesome

Troublesome Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingenting

Ärligt talat finns det nog inget jag ogillar med min SGS. Man funderar mycket på en massa smågrejer och längtar efter FroYo, men när man håller den i handen så är det svårt att inte vara nöjd... ;)

Sen finns det något tillfredställande med att veta att man äger världens just nu bästa telefon. :cool:

11. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Finns bara ett stort hatobjekt på med SGS och det är Kies! GPS:en min är inte alltid den bästa men med en uppgradering(om man nu kan uppgradera pga Kies) så sägs den bli bättre.

12. Herrolsson

Herrolsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget att anmärka på. Ni som gnäller om batteritid kan ju slänga er i väggen och gå tillbaka till nån randomtråktelefon off lameness. Det är en smartphone, de har inte lika bra batteritid som en tråktelefon (se typ random SE walkman). Tokälskar min SGS och älskar alltid när jag får läxa upp folk som säger "haha hade du inte råd att köpa en riktig iphone?" "Jo det hade jag ditt jävla kötthuvud men den här är bra jävla mycket bättre". My 2 cents. :D

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ja, helt rätt. Glömde.

Kies är riktigt dåligt faktiskt, har försökt i en vecka att få igång det :(

14. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lagg med de tidigare telefonerna men annars iallafall ok.. Böt ifrån desiren vilket jag ångrar,saknar de fysiska knapparna och led lampan hos den.

15. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.499

MINA ENHETER

Ogillar:
    Kies... sicket skämt
    Minneshanteraren: 512MB ram verkar definitivt vara en myt. 200-300MB RAM tas av oset mot 100-150MD in andra lurar.
    Minneshanteraren: laggar svårt när minnet går ner till 20-30MB till skillnad från andra androidlurar
    Filsystemet: Samsungs egna filsystem lämnar mycket att önska, LÅNGSSAMMT.. Inte ens laggfix löser filproblemet.
    Lagg: även rena ASOP med laggfix lider av lagg, tex öppna kontakter tar nån sekund.
    Jämför tex med Nexus eller Desire.

Last edited: 1 oktober 2010
  16. jolerius

jolerius Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag har inte alla problem me lagg å så... gpsen verkar leva sitt egna liv.. men jag gillar framförallt inte att telefonen ska vibrera som en galning mitt i natten när den nått full laddning... har man den itne på ljudlös så drar den igång ett ljud också. men annars lätt den bästa telefon man kan ha.. har jämfört med många 3gs och tycker att den här slår de med hästlängder.. SGS är faktiskt bättre än alla andra konkurrerande just nu.. likaså Iphone 4

17. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har hört att det ska finnas en app till det! ;)

Jag har inte heller någon anmärkning. Helt ny i smartphone-världen och använder GPS:en mer eller mindre dagligen till geocaching, och den fungerar utmärkt till det. Har aldrig vaknat av att det vibrerar vid fulladdning, kör helt i orginal då jag inte upplever några laggar. Men det kan ju bero på att jag är van vid en vanlig mobil och egentligen inte vet vad jag borde kunna "få ut" av mobilen. Jag kan koppla upp mobilen mot Kies utan problem, men sen de 2 senaste uppdateringarna av Kies har Kies börjat hänga sig då man söker uppdatering till mobilen.

Det roliga är att man hittar nya funktioner eftersom. Förra veckan upptäckte jag att man enkelt kunde justera ljusstyrkan på skärmen genom att dra fingret längs med "statusraden" där uppe... Fiffigt! :)

18. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    kies har blivit ett skämt den sista veckan. har aldrig haft problem med det tidigare men dum som jag var så uppdaterade jag av misstag. sen var cirkusen igång. fick avinstallera och in med en äldre version så funkar allt som det ska igen. telefonmässigt så har jag inte mycket att säga förrutom att båda mina sgser funkar precis som dom ska. gpsar aldrig så den kan jag inte uttala mig om. men allt annat funkar precis som det ska.

19. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag skrev om batteritiden och jag syftar inte på att batteriet ska hålla så värst länge med tanke på mobilen kräver mycket styrka, men det kunde ha funnits bättre funktioner inbyggda så telefonen inte skulle ha varit tvungen att sitta i ett vägg uttag hela nätterna. Lägg ner den enormt dåliga attityden grabben

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Pro

20. nicoma

nicoma Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad jag ogillar INGET..
    Jo en sak KIES är rena lotteriet. eller rena skämtet.
    Fattar fortfarande inte på vad samsung tänkt här.

Själva telefonen är kanonbra. Och har jag haft iPhone tidigare med många andra lurar.

Nu kommer snart market att öppna för oss så det skall bli riktigt intressant.
    Nicoma