Fråga: Vad ska jag egentligen med denna till?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Fructis, 2 okt 2013.

1. Fructis

Fructis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hallå i huset,

Har ni haft denna pjäs sedan början av september(pre-release enhet).

Jag ställer dock fortfarande samma fråga som jag har gjort vid tidigare note - Vad ska jag egentligen med denna till?

Finns det någon riktig fördel med denna telefon kontra de mindre flaggskeppen?
    Jag använder inte pennfunktionerna något överhuvudtaget, det enda jag kan komma på är att det är nice med den stora skärmen.

Denna tråd är absolut inte till för att tracka ner på telefonen, utan mer för att få inspiration till vad som jag kan göra med denna telefon som jag inte kan göra med T.e.x S4?

Tacksam för tips på hur ni motiverar ert köp av denna S4+S-Pen

2. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

För att vara helt ärlig är det den stora skärmen som lockar då jag börjar få problem med att se bra på nära håll och då jag redan har glasögon så är andra alternativet att byta till läsglasögon eller köra progressiva och jag känner mig inte riktigt så gammal ännu ;-)

Sedan gillar jag pennan att skriva med men det är mer en bonus.

3. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Note 1/2 hade man ju för skärmen och framför allt batteriet då inte många tog den på den tiden. Idag då många nya börjar få 3000 batterier så är det skärm och penna för min egen del. Använde knappt penna på 1:an och började köra mera på 2:an. Sen när jag väl vande mig så tyckte jag att det var tomt utan en. Sen är det ju alltid nya hårdvaran, men det kommer ju alltid nytt så det kanske många kan leva utan. Idag är det väl typ 3 mobiler som dom flesta kollar på, N3,G2 och Z1. Har alla 3 och skulle jag välja endast en nu efter man kört och testat dom skulle det nog bli G2 eller N3. Och av dom antagligen N3 för just penna/skärm och själv gillar jag inte plasten på G2. Men det är ju dock en smaksak.

Skickat från min SM-N9005 med Tapatalk 4

4. mwallon

mwallon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    har inte uppgraderat från 2:an ännu men det samma gäller för båda.. för mig är det väldigt enkelt. Jag använder min telefon till 20% kanske till att tala i resterande tid till att surfa, ta anteckningar, se film m.m. Ser då ingen anledning att ha en telefon som är bättre som telefon än min note pga av en mindre storlek. Sen är pennan för mig ett måste idag, har saknat den sen de gamla windows telefonerna.

/magnus

5. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Den stora skärmen och med lite hjälp av root även lägra densitet, alltså mer information på samma yta :) Hade en Nexus 7 brevid min Galaxy Nexus tidigare, men nu står min Nexus 7 och chillar i sin laddare 24/7 typ :P Så surfplatta-behov har jag inte längre :)

6. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Anledningen till att ja köpt note 3an är för den stora skärmen i "smidigt" format, och batteritiden. Sen är det få andra tillverkare som jag kan tänka mig.

7. Fructis

Fructis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hehe ett par veckor efter mitt resultat så står jag fortfarande fundersam till telefonen.

Jag håller med om allt ni säger. Telefonen i sig är överlägsen det mesta. Men jag får panik över att se på den när man inser allt som den är kapabel till. Problemet e att jag inte använder det.

Fan får nog bli en 5s. Haha....

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk 2