Vad ska jag flasha för rom?

Diskussion i 'Hero' startad av Nille, 8 jun 2010.

1. Nille

Nille Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej

Jag har haft min hero rootad ett bra tag nu och jag har kört på BeHero 1.3.2 (legendary tror jag)
    hela tiden. Har aldrig varit riktigt nöjd med den men jag är lite lat så jag har inte
    orkat flasha om den. Har gått och väntat på den officiella releasen för att sedan vänta på en rootad version av den. Nu finns det ju en officiell version ute men inte en europeisk version och jag orkar inte vänta längre.
    Det jag undrar är helt enkelt vilken rom är bäst? Finns säkert många svar och smaken är ju som baken men om ni skulle kunna vara snälla att posta era svar
    samt det positiva och det negativa med romen så kanske det blir lättare för mig att välja.

Jag har alltid hatat att formatera datorn så jag hatar även att wipa luren. Där av har jag inte flashat in en annan rom :P

Jag vet inte riktigt heller vad APN-lista, OC m.m. betyder men det beror mest på att jag inte har orkat ta reda på det själv hehe.

Det jag kräver att min rom ska ha är:
    A2SD
    Facebook-sync
    Sence (eller något annat snyggt tema, gillar estetiska grejer)
    Stabilitet
    MMS ska funka
    Kameran ska funka
    Mer eller mindre allt ska funka, helst allt :P

Skulle vara superschysst av er om ni gav era kommentarer här :)

2. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

-JAG- tycker att SenseHERO 1.6 beauty.spped-stability romen funkar kanon, fast det är ju ingen 2.1 iofs... men allt funkar, kan ju även lägga in lightspeed kernel så går den ännu fortare :D

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Vad just du ska flasha för ROM kan nog bara du bestämma själv.

Jag kör elelinux legendary och det har jag gjort länge. 1.6 som är den senaste uppfyller alla dina krav och är i mitt tycke så bra att jag inte tänker flasha nån version av den officiella innan det kommer en custom baserad på den nordiska.

För att du ska kunna surfa och skicka MMS måste telefonen ha rätt inställningar för din operatör. Dessa inställningar kallas för APN och till tidigare ROMar följde det med jättelika APN-listor som närmast garanterade att du fick rätt inställningar automatiskt.

Om du vill snabba upp Hjälten finns det i vissa ROMar möjlighet att överklocka (over clock / OC) processorn i telefonen.

4. htcds

htcds Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns de ingen statisik på vilken rom alla hero användare på forumet använder? Detta har jag sökt, där borde man få ett ärligt svar på vilken rom som är bäst, eller mest populär, troligtvis samma sak...

5. mrpg

mrpg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Last edited: 8 jun 2010
  6. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Bra fråga vilken man ska köra, särskilt nu efter att 2.1 släppts i Taiwan så har det dykt uppe en j-a massa bra rommar som är baserade på den. De verkar dessutom rätt så stabila allihopa och batteritiden är klart godkänd.

Själv kör jag elelinux 2.1 -baserade rom, den funkar bra.

7. Nille

Nille Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ett enkelt svar på det :) Ang. OC så borde det dra duktigt mycket mer batteri och finns inte chansen att luren blir överhettad lätt?

Vill helst ha 2.1. Vissa appar/spel funkar väl bara med 2.1? Men man kanske ska ta 1.6 just för stabiliteten och snabbheten. Det är nog de som jag saknar mest. Antar att jag kanske får klara mig utan fräsiga spel och apps ett tag.

En till fråga, om man flashar en ROM som inte har svensk ordlista (t.ex när man skriver sms) så går det väl att flasha in det efteråt? Med BeHero så hängde det med från början. Riktigt sugen på att flasha om nu, blir nog imorn :)