Fråga: Vad ska jag göra med min S2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Peter Parker, 28 dec 2011.

1. Peter Parker

Peter Parker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ska nu bli med S2. Min första touchmobil någonsin! Har läst en massa och tar gärna emot lite tips om vad jag bör göra för att maxa upplevelsen(program o appar o.d). Kommer nog inte att Roota då det verkar vara lite överkurs för mig. Tack i förväg!

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Det som är som bra med android är att man kan konfigurera den hur man själv vill ha den och göra den personlig.
    Så mitt råd är att lek lite med den och kom sedan tillbaka när du saknar något. Det mesta går att fixa i android!

3. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det finns olika artiklar och trådar med "10 appar du måste testa" och liknande. Läs lite såna och testa lite bra appar för produktivitet, kommunikation, kanske ett par spel.
    Skaffa några snygga widgets, för väder, aktiekurser, tekniknyheter eller vad du nu är intresserad av. Gruppera dina länkar till olika appar på ett snyggt sätt på dina hemskärmar, lägg in widgets för sånt du använder ofta.
    Ladda ner BeautifulWidgets, Widgetlocker, testa runt..
    När du suttit inne med telefonen för länge, ladda ner Turf och testa att ta ett par turfzoner utomhus.
    Mycket nöje och nytta!

4. Peter Parker

Peter Parker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tack för alla tips!

5. marre75

marre75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft en HTC Desire i två år. Nu har jag köpt en SGS2. Är inte så väldigt insatt tex detta med rooting vet ag inget om. Däremot Tog jag ett steg till genom att ladda ner en Launcher, då blir valmöjligheterna ännu mer på din telefon, fler widgets, annan homescreen osv. Jag laddade ner Go Launcher Ex, som tydligen är väldigt populär. Enkelt och fler valmöjligheter som sagt.

Här är en annan tråd om Launchers
    https://swedroid.se/forum/16529-vad-ar-launcher.html