Vad ska jag skaffa som ny androidanvändare?

Diskussion i 'Allmänt' startad av inact_0025, 22 feb 2011.

1. inact_0025

inact_0025 Guest

Kanske luddig fråga. Men det jag undrar är helt enkelt:

Vad ska man liksom ha, vad rekommenderar ni. Jag vet att detta är personligt men jag vill gärna ha en helhetsbild (är inte android ägare än, väntar på sgs2 eller lgx2).

Det jag vet att jag kommer att göra är:

Roota
    CM7
    MyClock
    Minimaltask
    Tasker

Ja det är vad jag kommer på nu.

Jag är student på universitetet (socionom) så ja något relaterat till det också.
    Vilka andra program är "musthave".?

Tacksam för att ni tar er tid.

2. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Annat sms program, Handcent, Go sms eller Chomp Sms. Dolphin Browser om du inte gillar orginal, facebook?, Angry Birds e väl nästan ett måste. Var det jag kunde komma på nu direkt. :)

inact_0025 gillar detta.
  3. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Sms Backup+

inact_0025 gillar detta.
  4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

SYSTEM
    Mybackup root - Gör backup och kan restora allting på telefonen, appar, appdata, kontakter, sms, mms(enda programmet jag stött på som kan backa upp och återställa mms på telefonen)

Astro filemanager - Bästa filhanteraren jag stött på.

Droidwall - Brandvägg, om du vill få total kontroll över vilka program som har åtkomst till internet.

Adfree - Slippa reklam i browsern.

Watchdog - Om du vill ha koll på om något program tar för mkt processorkraft och kräm.

WIDGETS
    Widgetsoid - sjukt bra för att göra egna widgets, mkt olika inställningar

Snowstorm - Väderwidget

AtomaRSS - Riktigt snygg och bra widget för RSSfeeds(använde ej RSS innan, men rikt smidigt att få uppdateringar från de siter man besöker dagligen och själv slippa kolla upp)

BROWSERS