Vad ska jag skaffa som ny androidanvändare?

Diskussion i 'Allmänt' startad av inact_0025, 22 feb 2011.

1. inact_0025

inact_0025 Guest

Kanske luddig fråga. Men det jag undrar är helt enkelt:

Vad ska man liksom ha, vad rekommenderar ni. Jag vet att detta är personligt men jag vill gärna ha en helhetsbild (är inte android ägare än, väntar på sgs2 eller lgx2).

Det jag vet att jag kommer att göra är:

Roota
    CM7
    MyClock
    Minimaltask
    Tasker

Ja det är vad jag kommer på nu.

Jag är student på universitetet (socionom) så ja något relaterat till det också.
    Vilka andra program är "musthave".?

Tacksam för att ni tar er tid.

2. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Annat sms program, Handcent, Go sms eller Chomp Sms. Dolphin Browser om du inte gillar orginal, facebook?, Angry Birds e väl nästan ett måste. Var det jag kunde komma på nu direkt. :)

inact_0025 gillar detta.
  3. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Sms Backup+

inact_0025 gillar detta.
  4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

SYSTEM
    Mybackup root - Gör backup och kan restora allting på telefonen, appar, appdata, kontakter, sms, mms(enda programmet jag stött på som kan backa upp och återställa mms på telefonen)

Astro filemanager - Bästa filhanteraren jag stött på.

Droidwall - Brandvägg, om du vill få total kontroll över vilka program som har åtkomst till internet.

Adfree - Slippa reklam i browsern.

Watchdog - Om du vill ha koll på om något program tar för mkt processorkraft och kräm.

WIDGETS
    Widgetsoid - sjukt bra för att göra egna widgets, mkt olika inställningar

Snowstorm - Väderwidget

AtomaRSS - Riktigt snygg och bra widget för RSSfeeds(använde ej RSS innan, men rikt smidigt att få uppdateringar från de siter man besöker dagligen och själv slippa kolla upp)

BROWSERS
    Dolphin Mini - Riktigt bra UI och tabhantering när man väl kommit in i det. Min favoritbrowser(browsers brukar iofs vara högst personligt), mkt bättre än det bloatade och sega Dolphin HD.

Opera Mini - Gillar inte gränssnittet så mkt i denna, men den är överlägset snabbare än alla andra browsers på att ladda sidor(speciellt på 3G) då den slussar all data via en egen server och komprimerar.

Pulse - Ingen browser, men väldigt bra program för att läsa tidningar.

ÖVRIGT
    Launcherpro - Föredrar den framför ADW som följer med CM7, men det är en smaksak.

Skype - Tja... Skype...

Pricespy - Prisjakt i fickan. Scanna av streckkoden på varan och den kommer direkt i telefonen

SCUMMVM - Emulator för klassiska spel som Monkey Island, Indiana Jones and the fate of Atlantis etc etc. Finns ej officiellt på market för alla versioner, men denna versionen är sjukt bra. Behöver inga plugins till spel som de andra scummvm jag stött på.
    http://forums.scummvm.org/viewtopic...&start=0&sid=80aecad244a003f8df5a1ced529f2f8b
    Googla eller PMa om ni vill veta hur man får tag på spelen.

Tunein Radio - app för att lyssna på alla möjliga radiostationer i hela världen. Får inte SR-appen att funka, så kör p3 i denna ist.

MyPhoneExplorer - Kanske inte direkt supernödvändig app, men jag giillar den för att den funkar så smidigt och för att jag redan hade den installerat från mina SE-dagar på datorn. I princip så är funktionerna att redigera och göra backups på kontakter(om man ej vill redigera och dela med sig sina kontakter till google contacts) och sms. Skriva sms i datorn och skicka via telefon. Föra över filer mellan telefon och dator via wlan(om man som mig är för lat att leta upp usbsladden varje gång man ska föra över något).

Last edited: 23 feb 2011
    inact_0025 och worldwide gillar detta.