Tips: Vad ska jag välja?

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Sandro90, 31 aug 2013.

1. Sandro90

Sandro90 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snart hade jag tänkt att beställa hem en TV. Nu är det så att jag inte kan koppla in datorn (stationär) till TVn då min dator inte har HDMI. Så jag tänkte först på en Boxee tills jag läste lite om sådana här Android stickor.

Men eftersom det finns väldigt många där ute och jag inte alls har någon aning om vad som är bra för mig osv så tänkte jag fråga om hjälp!

Det jag allra helst vill göra är att se sport. Tv4play, SVTplay och Viaplay är ett måste. Bra WIFI också. Sen är allt annat bonus.

http://www.netonnet.se/art/tv-och-b...ideo/mediaspelare/piconord-se802/184851.3141/

Den har ju fått bra betyg, men jag vet inte..

MVH S

2. Trhuster

Trhuster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

3. Sandro90

Sandro90 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Såg den film och den gav mig mycket, men ändå några frågor.

Om man köper Picanords så är Nätverkskabel>USB ett måste? Eller var det för just dig Wifi inte funkade?
    Måste man också köpa mus/tangentbord? Kan man inte navigera sig genom mobilen? Tror det ska finnas en app till den. Några erfarenheter med det?

MVH S

4. Trhuster

Trhuster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Om du har bra wifisignal så funkar det med wifi. Men trådat är alltid bättre om man har möjlighet.

Funkar att köra med mobilen, har provat droidmote som hastigast och det verkar okej.

Annars skulle jag råda dig att köpa en box med antenn, fler anslutningar och bättre wifi för inte så mycket mer pengar.

5. FlügelBullen

FlügelBullen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har en piconord, har router på uppe och stickan inkopplad i tv nere, betongväggar i mellan. Har inga bekymmer med wifi, streamar film dagligen från viaplay, netflix och headweb

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4