Vad ska man göra?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av speed3a, 27 juli 2011.

1. speed3a

speed3a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej köpte mig en Sensation igår och tycker det är en mycket bra mobil! Förutom ett problem jag stötte på idag! När jag var ute och åkte bil ute på landet och kom till en liten skog så försvann täckningen i några sekunder och sen så höll den på och variera mellan 4 staplar till 0 tills vi körde förbi skogen! men min kompis hade 3 staplar och tappade aldrig mottagning på sin gamla sony ericsson! Detta hände även i staden, men där tappade den inte täckningen helt utan gick ner till 0 staplar sen upp till 3 igen! Jag har Telenor kontantkort om det är det som är problemet eller kan det vara mobilen ?

Ska jag gå till affären o säga detta o få en ny? eller var det bara en tillfällighet!

Tack

2. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmmm.

Byt operatör.

3. Huppen

Huppen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hmmmm.

Byt kompis.

Skämt åsido, hade du 3G eller GSM på?
    Hade kompisen 3G på i sin "gamla" Ericsson eller eftersom den var "gammal" så kanske han bara kunde köra GSM?

3G är en apa på ryggen för många med sin hjärndött märkliga signalkvalitet.
    Jag kan stå ute gå trappan till altanen, ta två fjollhopp i sidled (1 fjollhopp motsvarar runt 76,7 cm) och hamna precis innanför min öppna altandörr och vips! noll i mottagning. Fjollar ut igen, bang! 3-4 pinnar direkt.

*Iofs hamnar jag bakom en fet vägg, men det säger jag fan inte till dig*
    Tänkte jag högt nu?

Så jag får vackert köra GSM.

Om den där skogsfjärtbiten samt fläcken/fläckarna i stan där mottagningen sjunker/dör är viktiga för dig, byt phön, för Sensation har fan sämre mottagningstjofräser än t.o.m. Legend (baserat på mina egna ytterst ovidkommande (det betyder proffsiga) undersökningar).

Är det kompisen som tråkar dig för det som hände, vrid om hans nötter alternerat med
    hans bröstvårtor. Första varvet vrid funderar han vad du håller på med, andra så fattar han att du inte är där för att leka, tredje är avgörande, ta i ordentligt så slipper du ta ett fjärde varv, så kul är det inte fast det kan låta så i teorin.

Är kompisen en tjej, så säg bara att hon har ett alldeles för brett arsle i förhållande till läpparna, hon kommer garanterat aldrig med tänka på att du är en idiot som kanske köpt en sämre telefon än en gammal Ericsson.
    Hädanefter kommer hon att referera till dig som "den där jävla idioten".
    Den för dig skamliga lilla detaljen om att en telefon är inblandad kommer att vara som bortblåst.

Hursomhelst hoppas jag att det löser sig för dig.

4. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad har din kompis för operatör? Om det inte är samma är det inte ett relivant test!

5. speed3a

speed3a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren! min kompis har telia! är där dålig mottagning på denna modellen?

6. glennk

glennk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Mottagningen är åtminstone sämre än min gamla X10. Riktigt jäkla sunkigt hemma, men här har alla operatörer problem.