Vad som suger batterikraft

Diskussion i 'Allmänt' startad av tephlaun, 31 januari 2011.

1. tephlaun

tephlaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har en Galaxy S. Fick lite skrämselhicka så här på morgonen när jag såg att telefonen som jag lossade från laddsladden i morse vid 06.30-tiden nu 5 timmar senare bara har hälften av batterikapaciteten kvar. Det enda ovanliga jag gjorde i morse var att aktivera larmet att väcka mig på onsdag.

Kan det vara larmaktiveringen som suger batteri så mycket? o_O

2. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Dålig mottagning
    Blåtand
    Wi-fi
    Mobilt nätverk
    skärm påslagen
    Ny telefon
    Laddare som inte laddar ordentligt
    Någon aktivitet som rullade
    25 snoozningar som spelade musik i en timme innan du masade dig upp :D
    Ej aktiverad usb-debugging

..kolla loggen vettja, den säger ju vad det var.

Last edited: 31 januari 2011
  3. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bra tips, maxa. Allt har ju funkat bra hittills. Har inte haft anledning att anmärka på batteritiden förut under det halvår jag haft den. Ska kolla med Log Collector om jag lyckas tolka vad som står där eller finns en logg i telefonen från fabrik? Jag har en utskrift från Log Collector däremot. Har du lust att kolla på loggen vad den säger? Jag begriper inte hälften av vad som står där?

Nä du, några 25 snoozningar lär det inte bero på. Det är jag som väcker tuppen hemmavid, nämligen. :)

Last edited: 31 januari 2011
  4. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det finns en logg i inställningar/om telefonen/batteriförbrukning

5. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    En fråga. Du skrev "ej aktiverad usb-debugging" sparar det batteri om man har den aktiverad? Måste man inte gå in och trycka av det varje gång man ska föra över musik ect till mobilen om man har usb-debugging på?
    Ska man ha den aitiverad på alla androidmobiler? Eller är det något speciellt för sgs?

Sent from my X10i using Tapatalk

6. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

OK, tack. Jag kollade där och den visade att Displayen drar nästan 90%. Det har jag kollat förut men kan det vara relevant nu? Telefonen har ju legat orörd alla timmarna i förmiddags, med släckt skärm. Dom där 90 procenten antyder väl snarare att när jag väl nyttjar telefonen så är det skärmens ljusstyrka som drar mest av alla funktioner. Batterikapaciteten har aldrig dykt så här fort under hela det halvår jag haft telefonen. Jag ändrade i och för sig skärmtime-outen till 10 minuter i går kväll men då hade jag batteriladdaren instoppad ända tills i morse och efter jag tog ut laddaren har jag inte rört telefonen förrän vid 11.30-tiden. Skärmtime-outen är återställd nu så det återstår att se om det händer igen. Autosync (appen autosync on-off) och auto updating har alltid varit avaktiverade också.