Vad tar så stor plats!?

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av Beinerfelt, 7 maj 2012.

1. Beinerfelt

Beinerfelt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå!
    Sitter här med frugans nalle (igen). Har precis uppdaterat den till 2.3.6 så hon kan skicka SMS även när hon är ute(!?).
    Ett annat problem som jag inte lyckats lösa är att telefonen klagar på att det finns för lite minne kvar för appar. Det märkliga är att ALLT som går är överfört till SD med Apps2sd. Det är inte alls många appar kvar på det interna minnet, hon har inte så många appar över huvud taget.
    Så vad är det som förbrukar allt minne? 22Mb finns kvar.
    Enheten är rensad från kamerabilder och filmer, vilka jag trodde var boven i dramat, men icke.
    Kan det vara SMS-historik?
    Kan man göra en systemåterställning och få tillbaka alla SMS, kontakter och appar via Kies backup?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Sortera på storlek och listan av appar i inställningar så bör du kunna se vad som tar mest plats.

3. dexter

dexter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem, och om jag sorterar på storlek så är de enda större appar som ligger på telefonen och inte sd-kortet appar som Maps, Google Play, Launchern. Jag har 20mb ledigt och då ligger alla appar som jag har installerat på sd-kortet...

Något som jag har upptäckt är att appars data verkar hamna på telefonminnet trots att själva appen ligger på sdkortet. Tex har Facebook-appen (som ligger på sd) extra data på ungefär 5mb och om jag väljer att rensa facebookappens data så får jag helt plötsligt 5mb mer minne i telefonminnet. Varför det är så här kan jag inte förstå.