Vad tjänar jag på att roota?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av owd95, 1 aug 2010.

1. owd95

owd95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en Wildfire och undrar vad jag skulle tjäna på att roota den, gärna för och nackdelar.

/OWD95

2. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Du kan lägga över och installera appsen på sd kortet. Du kan ha market enabler som gör att du får betalapps, nackdelen är ju att din mobil kan bli brickad. Det skulle inte vara kul, kolla om nån har testat på Wildfire, då skulle jag gjort det. Jag roota min spica för en vecka sen, det gick skitbra :)

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

3. owd95

owd95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter riktigt trevligt.... Men när man rootar den tar man bort den nuvarande android versionen från htc och lägger in en ny och fräsch version av android eller får man bara root access på den nuvarande andorid versionen?

4. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När du rootar kommer du att installera en ny version av Android som stödjer root. Det du har på mobilen kommer att försvinna, så se till att säkerhetskopiera det du vill spara med hjälp av programmet MyBackup till exempel.

När du har rootat kan du välja att installera olika versioner av Android. En med vanilla Android, en med HTC Sense etcetera. Alla optimerade på olika sätt av olika användare.

5. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Njaaaa. Detta är jag osäker på.

När du rootar så låser du upp telefonen. Beroende på vilken metod du använder så kan det i vissa fall vara som yayayay skriver at det mesta försvinner eller så kan det vara så att nästintill ingenting förändras.

Det är i alla fall inte förräns efter du rotat du väljer om du vill installera en ny eller annan version av android. Kanske utan sense? eller med eller någon blandning.

En fördel för dej som kör sense är att du kan använda wiimote controller om du rootar och tar bort sense. om detta nu är av intresse för dej.

Annat skoj man kan göra när man rootat är att överklocka telefonen, använda market enabler som gör att du kan köpa betalapps från market.