Vad tror ni om detta?

Discussion in 'Allmänt' started by AFFANDI, Feb 14, 2013.

1. AFFANDI

AFFANDI Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Läste lite om LG's kommande telefon "Optimus G Pro" som ska ha en 5.5 tum skärm

Enligt gsmarena.com och några andra sidor så kommer storleken på den att vara 139 x 70 x 10 mm, jämför detta med en Samsung galaxy S3 som har storleken 136.6 x 70.6 x 8.6 mm

Kan de verkligen få plats med en 5,5 tums skärm i samma förpackning (70 mm bredd) som en S3a? Dessutom endast ett par millimeter längre på höjden.

Jag kan se att den har en väldigt tunn bezel.. men känns inte det lite för galet? Med tanke på att Note 2 har storleken 151.1 x 80.5 x 9.4 mm, så LG har alltså kapat av en hel cm på bredden jämfört med Samsung! (Och en cm på höjden)

Vad tror ni? Kan detta stämma eller gäller den storleken 139 x 70 x 10 mm kanske för deras 5.0 tums version för Japan? :cool:

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

5,5" är väl runt 14 cm i diameter så ifall du orkar kan du rätt enkelt räkna ut hur långa sidorna bör vara. Eller i alla fall hur långa de inte kan vara :P

3. AFFANDI

AFFANDI Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det verkar som att den där storleken gäller för 5.0 tum versionen som jag misstänkte, vilket känns mer logiskt! Vi får väl vänta och se hur stor den är jämfört med Note 2 med tanke på att de ändå har trimmat kanterna rejält.. :)

4. AFFANDI

AFFANDI Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

UPDATE: Nu har LG släppt de officiella siffrorna som lyder:

Size: 150.2 x 76.1 x 9.4mm

Ändå rätt så imponerande måste jag säga, hoppas att även Samsung tar till sig detta och kör med lika tunn bezel på sin Note 3!

Källa och mer specs:
    http://www.lgnewsroom.com/newsroom/contents/63121