Vad tycker ni Blade rutinerade...

Diskussion i 'Blade' startad av Amren, 19 januari 2012.

1. Amren

Amren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hejsan"
    Jag kör idag CyanogenMod 7.1.0-Blade som jag är nöjd med...men det vore kul att testa en annan ROM.....Har hittat följande: "update-cm-7.2.0-RCO-V9-Kangas"..med en senaste updatering 13/1.

1) Vid ROM byte..Måste jag tömma "Data och Cache" (tänkte då använda ClockworkMod 5.0.2.0)..och vad händer om jag inte gör det?

2) Är den ROM jag funderar över bättre än den jag har??

Tack på förhand för era synpunkter och tips,
    Ambjörn

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Troligtvis lite mer fixar och tweaks i den nyare versionen, låter som att den är hemsnickrad version, så troligtvis har de byggt den på fixar som ej hunnit men är på väg att bli inbyggda i den officiella versionen. Vad den innehåller, och huruvida den är "bättre" (om det finns kända problem osv...) än den du har gör du nog bäst i att läsa dig till där du hittade den. Inte följt med så mycket på cm7 fronten för blade på sistone och väntar själv på att cm9 ska komma lite längre i utvecklingen.

Troligtvis behöver du inte göra wipe då du går från cm7 -> cm7, men om något strular efter uppdatering vet du vad du ska prova först...

3. Amren

Amren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

TACK för dina kommentarer...Jag kommer nog att testa om jag klarar av att byta ROM utan problem...och om jag upplever några fördelar med den här versionen så lägger jag till det på denna länk...Vi får väl även hoppas att CM9 snart kommer...