Vad tycker ni om Googles integrering av funktioner?

Discussion in 'Allmänt' started by googleye, Oct 19, 2011.

1. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Tänkte kolla hur många utvecklare som upprörs när Google integrerar funktioner i systemet som tidigare skötts av era appar? Menar funktioner som t.ex. Widget resizing, bättre låsskärm, tangentbord osv. Jag är ju ingen utvecklare så vet inte hur det känns när en app jag byggt plötsligt är överflödig men tycker att det är bra att operativet går framåt. Det tvingar även utvecklare att hitta nya smarta lösningar så vi får ännu bättre appar :)

Är tokglad över ICS just nu, och känns som att en Galaxy Nexus i min ägo är obligatoriskt :). Swiftkey, LauncherPro, Sense och widgetlocker har länge varit stora favoriter, men nu känns det som att de inte längre behövs! Detta skriver jag dock utan att ha testat ICS.

Låt diskussionen börja :)

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett naturligt steg säger jag; finns det en app som gör jobbet bra så bör det vara standard och likaså verkar google ha tänkt. DOm ser helt enkelt vad som är efterfrågat och fixar det på sitt egna snygga sätt och som utvecklare är det en risk att utveckla en saknad feature just av den anledninge - ivf om du vill tjäna pengar på din funktion.

Utvecklaren får helt enkelt komma på något smartare till nästa generation!