Fråga: Vad tycker ni om Googles nya samarbete med Samsung?

Discussion in 'One M7 (2013) - Allmänt' started by Dellblod, May 15, 2013.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om ni kollar på Swedroids startsida så ser ni att det kommer släppas en helt ny S4 med vanilla android, med andra ord nexus liknande släpp.

Jag tycker verkligen att Google borde ha gett denna ära till HTC eftersom de ligger verkligen under just nu, och inte heller tror jag att Google vill att HTC åker ut.

Jag tror verkligen att HTC lär förlora stort antal kunder just nu pga detta, jag själv blev väldigt intresserad, men jag kommer nog behålla min ONE.

2. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Alltså hade HTC velat släppa One med vanilla så tror jag inte google hade stoppat dem.
    Smart drag av samsung, hoppas HTC och sony hoppar på tåget :)

3. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo jag tror det finns bättre "slagfält" att diskutera det här i forumet så slipper det här delforumet skitas ned.

biffenl likes this.
  4. BWG95

BWG95 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gillar det inte. Det känns som att Google varit lata, så istället för att samarbeta med en tillverkare och göra en ny fantastisk Nexus-enhet, väljer de att lägga in Stock Android på världens redan mest hypade och kända telefon, av världens största telefontillverkare. Det kommer göra marknadsfördelningen ännu mer skev, och det känns dumt att Google ska stödja detta när det helt klart försvårar för konkurrenter att synas (vilket de redan har problem med).

5. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    ''Gett denna ära till HTC'', jag tror nog inte riktigt det är så enkelt. Det är inte ens säkert HTC har kapaciteten, de är ett väldigt väldigt litet företag jämfört med giganten Samsung.

6. fristil

fristil Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

känns som döden för nexus mobiler. tror fler företag kommer att släppa på detta sätt

7. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Fattar inte varför man vill ha vanilla android? Men jag tror ändå att Samsung kommer göra ytterligare ett lyft, och det på bekostnad av alla andra aktörer inklusive HTC.

Personligen köper jag HTC just för Sense så jag är nog inte direkt objektiv, men det vore väldigt synd om HTC slutade utveckla Sense bara för ett gäng finniga wannabe-ingenjörer får det att låta att Vanilla är det alla vill ha. Ursäkta mitt burdusa språk, men jag är jävla trött på snacket om Vanilla android. Hade det inte varit för usla gränssnitt som TouchWiz och den där skiten som Oppo Find 5 gör, då hade vi inte varit i den här fucked up soppan om vanilla, där man måste spendera en halv livstid bara för att få tag på några snygga smarta widget och en ordentlig mailklient. Det är ju retarderat.

Det fina med Android är att det är diversifierat och inte samma klonade tråk som iOS. Om alla plötsligt ska röra sig mot Vanilla försvinner ju det där.

End rant.

8. fristil

fristil Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

förstår vad du menar :-)

Tror dock mer och mer utvecklingen kommer att gå att man kan köpa typ sence, touchwiz osv på play i framtiden eller om man köper en brandad mobbe direkt så ingår det.

9. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

snej81 and -WR- like this.