Vad tycker ni om kameran?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av mickej79, 13 apr 2011.

1. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Ja kan vara kul med en tråd om kameran. Så vad tycker ni om kameran ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

2. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Kameran är ju inte den bästa av 8MP men helt ok.
    Den brister väl lite på färgerna som är rätt klena vad jag ser men har inte studerat noga med inställningar osv. Får hoppas på att LG inte varit helt noga med drivrutinerna och kan förbättra bildkvaliteten i de kommande uppdateringarna..

Kanske ska ta några bilder och lägga upp...

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag tycker att bilderna blir för ljusa när man tar bild på något nära under natten..

4. Ravlor

Ravlor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker att kameran är helt ok. Jag hade önskat en fysisk kameraknapp dock. Dessutom är den seg som sirap.

5. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Blir lite bättre om man rengör utsidan+insidan av batterilocket, sen också kameralinsen. Jag använde kemiskt ren aceton, akta bara på insidan av locket, plasten/gummit där är inte så kompis med aceton ^^

6. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

jepp, bilderna blir typ 5ggr bättre med rent batterilock. men bilderna blir 10 ggr bättre utan batterilock, jag funderar på att köpa ett batterilock och borra hål i <.<

7. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Den är mindre skitdålig än jag hade förväntat mig i alla fall. Mer än så kan inte sägas, tror jag. Mobilkameror kan nog aldrig riktigt bli "bra", i ordets rätta bemärkelse. :)

8. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo det vore ju en lösning faktiskt. Men så jävla mycket damm och skit det skulle bli där under då däremot :/

9. Ravlor

Ravlor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det riktigt kassa med den anser jag just nu är att man inte kan ha en custom lockscreen. Då slutar kameran att fungera. Det går inte att ta bilder och den forceclosar i inställningarna. Uppdateringen idag hjälpte inte problemet heller.

10. Actt

Actt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Helt ok.

Skekat frön ena Optimus x2

11. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Fel

jag har kört både Goto och widgetlocker som jag kör förtillfället utan problem. Skulle vara Intressant att veta vad som gör att era telefoner inte fungerar med annan låsskärm.

För övrigt så är jag nöjd med kameran men det är kanske för att jag inte förväntar mig att kunna kolla på bilderna i den maximala upplösningen utan nöjer mig med att fånga ögonblicket utan för dålig skärpa och färger.

12. skaft

skaft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kör också widgetlocker och det funkar kanon. Tycker kameran tar ok bilder men den är för seg.

13. a95180

a95180 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

"Lite mindre skitdålig" som någon ovan fyndigt uttryckte sig. Jag är benägen att hålla med. Den duger för mina ändamål dvs att fota för dokumentationsändamål i vardagslivet. Att fota av en A3 fullskriven med text, ger ett skarpt och högst läsbart resultat. Som ägare av en systemkamera bryr jag mig inte ens om att kommentera något annat användningsområde. Som hyfsat tekniskt insatt i digitalkameratekniken så är jag tämligen immun mot megapixelsiffror, men det är synd att telefontillverkarna lyckas lura många intet ont anande konsumenter, att en mobilkamera med en lågkvalitets-lins på ca 2mm ska kunna fånga bilder med 8M-pixelupplösning. Jag skulle tror att den verkliga optiska upplösningen ligger på högst hälften av det. Troligtvis ännu lägre.

Ett tips kan jag bidra med. Det var något av testerna jag läste om kameran att den inte har peta-för-att-fokusera-funktion som tex iPhone har. Det har den! Långpet var som helst i bilden ställer in ljus och fokus! Tyvärr funkar det inte i videomode då det skulle vara ännu mer användbart.

Tack för mig.
    /Jonas

14. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

funkar ok om man tar bort locket, men hur skoj är det egentligen? kunde inte lg slängt in en skitkamera istället,plus skit locket , och dumpat priset med säg 1T ?

utan lock helt ok, med lock not najs

15. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Den är helt ok för att vara en mobil, men blixten är alldeles för stark när man försöker knäppa något på någorlunda nära håll.

Som Jonas har jag också en digital systemkamera men den bär man ju inte alltid med sig så det är ju trevligt med en mobilkamera som inte är helt värdelös.

16. Ravlor

Ravlor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men man kan ju egentligen inte prata kvalitét när man pratar om mobilkameror! Kameran duger ju till att ta bilder med. Vill man ta fina bilder så använder man en riktig kamera.

17. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Du håller in knappen tills den har fokuserat sen släpper du så tar den direkt när du släpper. Om du bara trycker måste den fokusera först så det går långsammare.

18. B3astie

B3astie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Finns det några tips o trix med inställningarna för att få bättre bilder med denna? Jag kör allt på grundinställningarna just nu.