Vad tycker ni om skydd till telefonen?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av creeel, 13 sept 2011.

1. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo jag undrar bara lite vad ni tycker och tänker om olika skydd till telefonen. Själv har jag just nu både ett invisible shield skydd till skärmen samt ett skydd till baksidan av halvmjuk plast.
    Båda förstör känslan otroligt mycket, "touchen" känns dålig och telefonen plastig med skydden på. Men samtidigt är det ju riktigt bra att ha.
    Jag tappade den i asfalten när jag inte hade mer en invis. Skyddet, och klarade mig, som tur var, med bara några repor här och där.
    Egentligen vill jag bara slänga dem åt helvete och kunna få den riktiga känslan när man håller i den. Men om jag väl tappar den då och den går sönder så kommer jag ångra mig väldigt mycket.

Använder ni själva skydd till telefonen? Varför? Varför inte..?

2. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

inte. Just för att det förstör känslan... stora anledningen till o2x var att den känns bra byggd, jag var i valet och kvalet om jag skulle vänta på s2 men huvva, jag är störtnöjd ^^

3. LarsGunnar

LarsGunnar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör inget skydd alls, hade originalskärmskydd från början. Förstör ju både touchen och bilden/skärpan/blänk.

Hade även ett LUX-case silicon skydd baksida/kant ett tag. Men då blev den ju plötsligt klumpig.

Har för övrigt tappat den i asfalt/klinker minst 3-4 gånger och blir liga glatt överaskad varje gång jag vänder på den och ser att den fortfarande är hel.
    Kan ju tilläggas att jag knäckt en o annan SE c901 & c902...

Mvh LG

4. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Väntar på ett CaseMate Barely There Black Rubber till min O2X.

LG Optimus 2X Barely There Cases in Black from Case-Mate

Har sådan skydd till alla lurarna och det är imho överlägset. Grym passform, väldigt tunt och ger ett bra skydd om den går i backen.

På skärmen kör jag änsålänge med originalplasten, men det blir nog ett Copter skärmskydd sen - det är mycket slätare och halare än IS som är rätt klistrigt i känslan.

5. B3astie

B3astie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Kör utan skydd, skönare så :)
    Har haft min sedan mars inga repor än så länge. Förstör ju halva användarupplevelsen med äckliga skärmskydd.

6. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag kör inte med skydd, det förstör ju känslan och användarupplevelsen. Är man så jäkla rädd om telefonen får man väl köpa en billig telefon för 299kr på ICA Maxi. :P

Man får väl tänka sig för helt enkelt. Jag köpte min O2X i Mars och den ser ut som ny, samma med min gamla Hero som jag hade i nästan 2 år. Den var som ny när jag sålde den.

7. Joiis

Joiis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Hehe:P. Nä, jag använder inte skydd, förstör Touch känslan :(

Sent from my SK17i using Tapatalk

8. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har själv ett silikon skydd när jag jobbar men annars är det utan. Förstår inte varför man skall ha skydd på glaset när det är gorilla glas som tål rätt mycket mot repor.

9. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Jag just nu ett meshskal till den och ett skarmskydd till den, om du är snäll så kan du få ett skärmskydd för en fin guldpeng + frakt :) känns huuur skönt som helst och förstör ej skärm känslan! Kan vara värt att testa.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

10. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I början kändes skärmen lite gummiaktig med Copter men nu är det inget jag tänker på efter 4-5 veckor. Däremot tycker jag att skyddet drar på sig lite repor eller något. Har några som syns när skärmen visar ljusa färger. Frågan är bara om det hade varit på skärmen om skyddet inte varit där.
    Har även silikon men det är lite fail då laddkontakten och hörlurskontakten har väldigt små hål så det inte går att ladda med skalet på eller att ha hörlurar med större kontakter än orginal.

11. Thorbearswe

Thorbearswe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

kör med copter och "strumpa" för att det behövs iom. jobbet (dammiga miljöer och skitiga händer)

12. medborgare

medborgare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har inte jag en Optimus 2X, men jag vill hoppa på diskussionen ändå. Det bästa måste ju vara att helt enkelt undvika de situationer i vilken skärmen kan bli repad. När är det egentligen? Bortsett från när man råkar tappar den och så vidare.

Den bör ju inte bli repad i fickan, inte av fingrarna och om man lägger ner den med baksidan mot bordet varje gång så bör det bara vara där som eventuella repor uppstår (godtaget). Att ha den lös i en väska kan kanske repa, men då kan man ju eventuellt ha ett fodral eller skydda den med något mjukt.

13. R171

R171 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kör utan skydd, känns onödigt och inga skador även om jag tappat den några gånger i asfalten när jag cyklar.

14. a95180

a95180 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Keep it simple

Jag har aldrig sett något skärmskydd på någon telefon som sitter snyggt, inte skapar reflexer eller försämrar touch-känslan. Har även provat några värdelösa löjligt dyra "skal" som gör telefonen större och fulare.

Jag hittade till slut vad jag letade efter, ett riktigt tunt O2X-anpassat läderfodral som telefonen ligger i när man inte använder den. Busenkelt att plocka ur och stoppa tillbaka telefonen och ger ett perfekt skydd i fickan bland nycklar och annat.

100 spänn på Teknikmagasinet. Rekommenderas starkt!

/Jonas

15. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tog bort mitt skärmskydd för 2-3 veckor sedan, och det var ju helt klart mycket bättre. Det var det första jag satt dit när telefonen var ny så vad jag kommer ihåg har jag inte ens använt den utan det.

Färgerna ser bättre ut nu och det känns ju 10ggr bättre.
    Men problemet är att redan några dagar efter att jag tog bort skyddet så fick jag 3st repor på skärmen. Då har den legat i fickan utan några nycklar eller liknande, och den har inte legat med skärmen neråt.

Jag trodde Gorilla glass skulle tåla lite mer och inte repas av att ligga i en tom ficka. Är det någon annan som inte använder skärmskydd och har/inte har fått repor?

16. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har inte en repa på min och den är väl en 6 månader nu. Och jag använder inga skydd alls. Har tappat den några gånger med fast hemma på golvet.

17. bumpas

bumpas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Precis som de flesta andra så kör jag "bare-bones", dvs inget skydd alls. Jag har haft den sedan start och glaset är i nästan i nyskick. Baksidan är naturligtvis lite mera ansatt eftersom den ligger på den sidan hela tiden, samt fått en del smällar efter luftturer och annat.

Är faktiskt överaskad att glaset håller så bra som det gör. Även om alla säger att gorillaglas ska vara hårt så tror jag ibland inte på sådana saker innan jag sett det med egna ögon... ;-)

18. mantis79

mantis79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Behöver inget skydd haft mobilen några månader inte en enda repa ändå har ja råkat tappa telefon i golvet flera gånger

Sent from my U8500 using Tapatalk