Det han gjort nu är att lägga till en annan processor, vad det verkar som ett riktigt budget grafikkort, ett moderkort utan USB 3.0 och resten är som vanligt.
Så med andra ord har han gjort något, som för mig, är helt tanklöst då du gärna ville ha 2st USB 3.0, och detta försvinner när han bytte ut delarna.
Om jag hade suttit i din sits hade jag nog kört på paketet som han hade gjort innan. Okej att processorn är bättre, men mig veteligen ska du inte köra så tunga applikationer som kräver 2500K, som exempelvis tung bild/filmredigering.
Kan du länka din tråd på SweClockers så kan jag se hur han resonerat kring det hela?
Och för att svara på din andra fråga så, ja, USB 3.0 portarna kommer sitta bakpå chassit (där moderkortets alla kontakter sitter) och inte frampå. Det går att göra så att du har USB 3.0 där fram på chassit, men då är det ett dyrare chassi som gäller.
Jag fattar inte riktigt hur du menar, men det kanske är oväsentligt. Eller menar du att du glömde av att räkna in portarna från moderkortet, för då fattar jag vad du menar, och det är lätt hänt

Click to expand...