Väcka upp blade från sleep.

Diskussion i 'Blade' startad av Cronnix, 10 dec 2010.

1. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flera verkar ha noterat problemet, och jag kan inte förstå mig på mönstret. Ibland när jag låser telefonen med hjälp av en "lock phone" app, kan jag väcka upp den med "tillbaka" knappen. Ibland, home knappen.. och ibland endast on/of knappen.

Samma gäller då telefonen själv går i viloläge, trotts att on/off knappen verkar fungera alltid, andra knappar påverkar den bara ibland.

Någon som vet vad orsakar sådant slumpvis beteende och om det finns en fix för det?

2. Kossan

Kossan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har diskuterats förrut. har o göra med tiden har jag för mig. över 30sec eller 1min eller liknande så den går ner i deep sleep så kan den bara väckas med powerknappen.

3. valleman

valleman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

på min fungerar det så att om jag själv släcker skärmen på on/off knappen så måste jag använda den igen. Men om skärmen slocknar av sig självt går det att använda valfri knapp. Sen kan du alltid ställa tid det far innan skärmen slocknar av sig självt.

4. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provade just låta den slockna av sig själv, ändå endast på/av knappen som gäller. Men jag har en SF, du kanske har svenska blade. Hoppas de fixar det här i 2.2 tbh..

5. valleman

valleman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har SF :);)

6. Flagellant

Flagellant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Så funkar det för mig med, bara påknappen funkar, helt oavsett hur den släktes. Och jag har Televerksbladen.

7. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Precis samma här, tror tyvärr inte det fixas i 2.2an (ifall det inte fixas tills retail koden). Undantaget såklart när strömkabeln sitter i då back-knappen (kanske alla knappar? ej provat så noga) väcker den. UK SF här med.

8. Flagellant

Flagellant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Provade just, och ja, med strömkabel i funkar alla fysiska knappar. Skumt.

9. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Vet att det har varit en del försök att implementera wake device för andra knappar, men om jag kommer ihåg rätt så svarade någon programmerare hos ZTE att de hade disablat detta ur batterisparar-synvinkel (antar att de tänker att man av misstag kommer åt knappar i fickan och på så vis slösar extra ström).

10. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antar att då den är på ladning går telefonen aldrig i "deep sleep", utan bara skärmen som stängs av. Medens om den går på batteri går den i någon sorts dvala.. Dock finns det appar som håller telefonen vaken, som tex runkeeper, ska kolla om det finns en app just för att hålla den vaken. Dock blir det nog ganska batteri krävande..

11. lyxförpackning

lyxförpackning Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det låter iofs väldigt vettigt.

12. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Hårdvaruknapparna på fronten är dock ganska tröga.

Caffeine är en smart liten app som håller skärmen vid liv, lägger sig som en liten toggle i notification bar. Smidigt och bra i vissa lägen, och härligt namn såklart. :)

13. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lär dra rejält med batteri dock :/

14. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Är faktiskt inte så farligt som man kan tro, om nu batterimätaren stämmer. Någon extra procent per timme kanske, har den ju inte på jämt på långa vägar men sitter ett tag någon gång och växlar mellan pc och mobilen. Har dock bara 35% ljusstyrka på standard, och ibland drar jag ner den till 0.

15. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beror väl på om man har en bra task killer som dödar alla processer som körs i bakgrunden, ska nog fixa den.

16. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu provat caffeine, men det var inte riktigt vad jag behövde. Finns det en app som stänger av skärmen, men håller telefonen vaken så att jag inte tappar wifi och kan väcka skärmen till liv med bakåt knapp, som man kan när den laddas?