Tja! För att få en bra start på dagen så ska man vakna precis efter REM-sömnen (drömstadiet på sömnen). Har inte provat detta men vet att man ibland vaknat underbart pigg och utvilad, medan man ibland gråtandes får kravla sig upp ur sängen i ren misär och jag antar att det beror på detta
En kompis hade en jävligt smart app till sin iPhone, som gick ut på att man lade iphonen i sängen, och med hjälp av g-sensorn så kände telefonen av rörelserna under natten (man rör sig olika mycket beroende på vilket sömn-stadie man är på), och väckte än därefter. Ställde man alarmet på 7, och telefonen märkte att REM-sömnen slutade 06:40 så väckte den en. Man ställde alltså in senaste tiden man ville vakna, och sedan väckte telefonen en innan den tiden i ett drömstadie som passar.
Min enkla fråga: Är det någon som vet en sån här app till android???
Jag har själv sökt i butiken efter "dream" "sleep" osv, men inte hittat något. Det närmaste var ett program som endast registrerade rörelserna på ett diagram, inte väckte en i tid. Men eftersom det känns som att det vore sjukt enkelt att göra en sån här app (i princip att telefonen väcker en när g-sensorn ger lite/mycket utslag bara), så måste det nästan finnas en sån här till android?
Click to expand...