Väckarklocka

Discussion in 'Applikationer' started by Flaco, Jan 2, 2011.

1. Flaco

Flaco Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Sony Ericsson x10 mini och väckarklockan som följer med är helt värdelös att ha då den inte fungerar när mobilen är avstängd. Så jävla uselt att den inte gör det. Någon som vet antingen hur man kan fixa det eller vilken väckarklocka man ska ladda ner från market som fungerar även fast mobilen är avstängd?

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

nej det går inte alls faktiskt på en smart phone typ android symbian etc. så man kanske kan kalla det en dumb phone men så ligger det till.

någon mer tech savy än mig kan kanske förklara närmare men sen jag köpte min första smart phone en nokia 7650 så har detta irriterat mig, har iof inte mobilen avstängd men om jag nu skulle vilja det så...

Last edited: Jan 2, 2011
  3. Flaco

Flaco Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Sanslöst dåligt..

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

5. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har för mig att det var ngn tillverkare som la in ett alarm i ngn av sina telefoner som ringde även om den var avstängd men jag kommer inte ihåg vilken och är inte helt hundra på det men det är iaf vad som krävs då telefonen är just avstängd när den är avstängd vilket gör att tredjeparts appar inte kan starta utan det krävs att alarmklockan programmeras in direkt i hårdvaran :(

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Varför stänga av sin telefon då?

Vill man inte ha samtal, eller att den skall dra batteri, är flightmode ett klick ifrån. Går betydligt snabbare än att stänga av den.

Så varför stänga av?

7. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Undrar jag med.
    Tror inte jag haft min nalle avstängd sen jag sätte på den när jag packa upp den ^^

8. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Samma här, förutom när batteriet dött eller liknande, men annars är telefonen på 24/7

Sent from my Extremely awsome rooted X10i + JIT using Tapatalk

9. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Gick alldeles utmärkt i min Nokia N85 med symbian så det är inte riktigt sant.

Jag har läst att tillverkarna skyller på hårdvarusupport men att qualcom tillbakavisat detta och pekat på att blackberry använder sig av detta med samma hårdvaruplatform.

Vad jag förstått så måste tillverkare och google skapa stöd för detta från varsitt håll med ett standardiserat gränssnitt vilket de verkar vara sega med att åstadkomma.. Det är ju även i avstängt läge funktioner igång som exempelvis känner av om den är inkopplad, om strömknappen trycks in och håller igång klockan så ett alarm skulle inte vara omöjligt. Det kräver bara en del jobb som de enkelt kommer undan genom att skulle på varandra..