Väckarklockan funkar ej?

Diskussion i 'Allmänt' startad av blysprutan, 4 maj 2010.

1. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har varit nära att försova mig varje morgon i 3 dagar nu.
    Jag har stält in rätt tid samt bockat i samtliga veckans dagar.
    Jag har givetvis även bockat i "Huvudbocken" så att larmet går igång & den lilla alarmklockan visas högst upp.
    Nån som kan tänkas ha en idè om vad det kan vara?

2. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du stängt av klockan via advanced task killer eller liknande?

3. pki

pki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Samsung Tab S10+
    Detta hände mig också när jag ägde min Hero. Det visade sig att volymen för alarmet var avstängt/ner i botten. Hur det kom sig vette tusan..

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

5. blysprutan

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

hmm kan man stänga av den med killer? trots att ikoner fortfarande syns? jag. har en legend BTW

6. Maximan

Maximan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft samma problem med min Legend. Har ingen aning om varför, men har installerat Alarm Klock som funkar perfekt. Btw...har Taskkiller som kanske, kanske ändå är orsaken.

7. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Dum fråga kanske, men har du klickat på "Done" avslutningsvis för att "aktivera" alarmet? Jag har gjort misstaget ett par gånger att bara ställa in alarmet men missat att klicka "Done". Men klockikonen syns högst upp så borde ju alarmet vara aktiverat iofs.

8. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Med task killer så stänger du inte bara av väckarklocka processen, du avregistrerar den från systemet också. Alltså, väckarklockan kommer aldrig bli notifierad om att den ska väcka dig. Om du inte dödar den med task killer och minnet som den ockuperar behövs till något annat så avslutas den korrekt helt automatiskt och startas igen automatiskt när det är dags att pipa.

Detta system har tyvärr HTC gjort sönder, iaf i HTC Hero, eftersom många systemkomponenter och andra program HTC lagt till läcker minne och annat skoj vilket försämrar battertid och prestanda ju längre man har igång mobilen. Många löser det med task killers vilket orsakar andra problem. Själv tycker jag det är kasst av HTC att inte lösa problemen, men eftersom recensenter inte skriver om det och användarna inte klagar så lär det inte hända så mycket.

9. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det går ju även om du använder någon form av task killer att undvika att döda alarmklockan genom att lägga till klockan i excluded (eller vad det heter i de olika apparna). På så vis kan den forsätta att glatt döda appar till höger och vänster, men låter klockan rulla på ifred.

10. blysprutan

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ahh, La till den i Exclude nu, så får vi se om jag försover mig imorgon oxo ;-)
    Flextiden får sig en törn, Men vad gör man inte för att testa att det funkar :P

11. FrankMir

FrankMir Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får samma problem, provade att lägga till klockan i excluded list i App killer, men det ringer ändå inte... Den ringer en gång efter att jag ställt in den o inget mer. Dagen efter händer ingenting fastän ikonen är synlig i det högra hörnet

12. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Som det har tagits upp flertalet gånger här i forumet så finns det ingen mening med att köra en taskkiller konstant. Endast om en process hänger så bör man använda ett sådant program.

Många som slutar använda taskkiller har i stort haft enbart positiva erfarenheter att allt går mycket snabbare och mindre strul.