Väderklockan som medföljer!

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av Lundgren, 31 jul 2010.

1. Lundgren

Lundgren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ändrar man tiden på denna väderklocka? Stämmer ju inte med den tiden jag har ställt in på telefonen men det kanske inte har nån betydelse? Har ju självklart valt min stad för vädret.

2. Lundgren

Lundgren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går tydligen inte att ändra. Kan inte välja nått annat än att han ska visa tiden efter nätverket och hur det fungerar och vad han går efter har jag inte en aning om.

3. Dr Ectoplazma

Dr Ectoplazma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

om du går in på inställningar och tid och datum har du automatiskt längst upp.. bocka av den så ska du kunna ställa klockan och tidszon manuellt.. det fungerar på min telefon iaf..

4. MangemannX

MangemannX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej ! Har just köpt en dylik lur 8100 som jag inte blir klok på. Väderklockan som är med ställde jag när telefonen startade första gången och den fungerade utmärkt i c:a två dygn. Helt plötsligt en dag när jag startade telefonen så meddelade den att "Tyvärr din väderklocka kan inte hitta information bla,bla...försök igen" Nu står väderklockan och tuggar på "Läser in...." och så visas bara 00:00 i klockfältet. Jag hittar inget som helst sätt att komma åt denna klockfunktion , jag kommer bara åt inställningarna på den interna klockan som visas i övre högra hörnet. Vad göra......?
    Grrrr.....

5. Mik

Mik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Skriv in stad på nytt så kommer du åt inställningarna.

6. MangemannX

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

He,he ! Om det vore så enkelt att bara skriva in staden man är i . Mobilen står bara och tuggar "läser in..." och jag kommer inte åt att justera denna app. Har varit in på Expert (vi är det vi heter....) och två olika säljare som själv kör Android kunde inte hjälpa mig med problemet. Jag har försökt hitta andra "väderklockor" men jag kan inte ens stoppa denna från att stå och tugga och därmed dra energi ur batteriet. Jag blir snart tokig eftersom jag är utelämnad åt forum för att få hjälp. PANIK !

7. Rikardn

Rikardn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När staden kommer upp så ska du trycka på den lilla runda knappen till höger om texten så att den får färgen grön innan du klickar på OK.

8. MangemannX

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt , jag kan inte på något vis påverka denna funktion , det kommer aldrig upp någon stad - den står bara och "tuggar" utan att någonsin påverkas av mina (våra) tryckningar på skärmen. Det går inte ens att ta bort eländet........):